شهردار رشت در جلسه با کارگزاران حج و زیارت: ظرفیت‌های فرهنگی رشت قابل توجه است؛ شهرداری از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت می‌کند

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز چهارشنبه(۲۶ خرداد) به مناسبت فرارسیدن هفته حج و ایام دهه کرامت در جلسه با کارگزاران حج و زیارت گیلان ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی رشت قابل توجه است و شهرداری نیز از هر برنامه‌ای […]

شهرداران آنلاین/به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز چهارشنبه(۲۶ خرداد) به مناسبت فرارسیدن هفته حج و ایام دهه کرامت در جلسه با کارگزاران حج و زیارت گیلان ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی رشت قابل توجه است و شهرداری نیز از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت می‌کند.

شهردار رشت با بیان اینکه تمام مشاغل اداری اعم از آموزشی، فنی، تولیدی، خدماتی، پزشکی و نظایر آن یک رسالت خاصی بر عهده دارند اذعان کرد: مهیا کردن زمینه‌های لازم برای ایام حج و زیارت واقعا کار ارزشمندی محسوب می‌شود و توصیف کردن آن به عنوان یکی از مشاغل خاص و ویژه کمی سخت است.
احمدی از آمادگی شهرداری رشت برای تقویت ارتباطات دوسویه با مجموعه حج و زیارت سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به خلاء‌های پیش آمده در حج و زیارت و اینکه توفیق نائل شدن به آن پس از شیوع ویروس کرونا مقداری سلب شده است اما دست اندرکاران این حوزه به ویژه در بخش فرهنگی فعالیت‌های بی‌وقفه و بسیار خوبی دارند.
وی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در ایام اربعین را هم مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه اقدامات این نهاد واقعا چشمگیر است یادآور شد: استان گیلان و شهر رشت ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی دارند و جا برای کار در این بخش بسیار است.
شهردار رشت با بیان اینکه کار در بخش فرهنگی آنقدرها وابسته به مسائل مادی نیست نوع عملکرد حوزه حج و زیارت را مصداق بارز این امر دانست و گفت: اگر همه دستگاه‌ها و کارگزاران در سازمان‌های مختلف رویکرد جهادی را در دستور کارشان قرار دهند موانع و مشکلات به تدریج رفع می‌شوند.
احمدی ابراز داشت: مردم حج را فقط و فقط به عنوان یک وظیفه دینی می‌دانند و از سایر ابعاد مهم و اعتقادی عمیق آن اطلاع دقیقی ندارند و این یک ضعف فرهنگی است.
شهردار رشت تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به حوزه فرهنگی را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر جامعه‌ای درصدد توسعه و پیشرفت است باید توجه به فرهنگ در اولویت قرار گیرد.
احمدی تلاش برای افزایش رضایتمندی شهروندان را هدف مهمی که همواره در دستور کار شهرداری رشت قرار داشته است خواند و اظهار داشت: تلاش ما این بوده که با کار جهادی بتوانیم به مطالبات به حق مردم جامه عمل بپوشانیم و نارضایتی‌ها را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مردم و آیندگان عملکرد شهرداری و میزان موفقیت‌هایش را بعدها مورد قضاوت قرار می‌دهند تصریح کرد: ما برای خدمت به مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
شهردار رشت در ادامه اظهار داشت: رشت شهری محصور شده است و تراکم بالایی دارد بنابراین چاره‌ای جزء گسترش آن نداریم اما این امر تاکنون به اشتباه صورت گرفته به طوری‌که این توسعه و گسترش به حاشیه‌نشینی تبدیل شده است.
احمدی به روز کردن کاربری‌ها و نزدیک کردن آن به ذائقه شهر را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: از جمله مصادیق این امر فضای سبز، فضای مسکونی و فضای تجاری است که باید مشخص شود در کجا و به چه میزان از آن در سطح شهر رشت نیاز داریم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که باید در شهر رشت مورد توجه قرار گیرد افزود: برای کار در حوزه فرهنگی ابتدا باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و نسبت به احصاء آن اقدام کنیم اما در حال حاضر چنین چیزی را ما در کشور مشاهده نمی‌کنیم.
شهردار رشت اعتماد به بخش خصوصی و برون‌سپاری برخی از امور را زمینه‌ساز تسریع در انجام کارها و ارائه خدمات دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری رشت از هر برنامه‌ای که به رفاه عمومی شهروندان منجر شود حمایت و پشتیبانی می‌کند.