همزمان با هفته دولت ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در فرون آباد پاکدشت افتتاح می شود

شهردار شهر فرون آباد پاکدشت گفت: همزمان با هفته دولت، ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر فرون آباد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود. احسان درویشی روز شنبه اظهار داشت: هفته دولت، فرصت مناسبی برای بیان کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اداره امور کشور در حوزه های مختلف است از این رو، […]

شهردار شهر فرون آباد پاکدشت گفت: همزمان با هفته دولت، ۳۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر فرون آباد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
احسان درویشی روز شنبه اظهار داشت: هفته دولت، فرصت مناسبی برای بیان کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اداره امور کشور در حوزه های مختلف است از این رو، شهرداری فرون آباد نیز تلاش دارد تا با افتتاح چند طرح شاخص در این هفته، گوشه ای از تلاش مسئولان در رفع مشکلات شهروندان را به تصویر کشد.
وی با اشاره به افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی در شهر فرون آباد گفت: این طرح ها شامل افتتاح سالن همایش های شورای اسلامی، افتتاح غسالخانه بهداشتی، بهره برداری از آمبولانس حمل جسد، اجرای طرح نهضت آسفالت و نیز آغاز عملیات تعریض پل دوم فرون آباد اول، احداث میدان سردار شهید سلیمانی، تعریض پل فرون آباد دوم، احداث میدان امام خمینی(ره) و آغاز عملیات احداث بوستان محله حضرتیه مزین به نام شهیده روحانی راد نخستین شهیده مدافع سلامت است.
درویشی تصریح کرد: برای افتتاح این طرح ها و آغاز عملیات احداث ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: به منظوراطلاع رسانی دقیق و بهنگام عملکرد مجموعه مدیریت شهری و نیز شفاف سازی فعالیت ها، طراحی سایت شهرداری آغاز شده تا با استفاده از آن کلیه امور و اطلاعات به صورت کاملاً شفاف در اختیار شهروندان قرار گیرد.
شهردار فرون آباد گفت: در این شهر، تعداد زیادی از صنایع کوچک و بزرگ مستقر است به طوری که در بخشی از شهر مناطق مسکونی با آن عجین شده، تداخل بافت مسکونی و مناطق صنعتی طی سال های گذشته موجب مشکلاتی برای شهروندان و ساکنین ایجاد شود، از این رو ساماندهی این منطقه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی افزود: نزدیکی به شهر تهران و اراضی و خدمات ارزان موجب سرازیر شدن جمعیت به سمت شهر فرون آباد شده و وجود سکونتگاه غیررسمی در کنار رشد نامتوازن سبب شده تا شهر فرون آباد هموانره با رشد جمعیت مواجه شود، شهر با محرومیت های زیادی همراه است که رفع تمامی آن ها فقط از عهده مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بر نمی آید و نیاز است همه ارگان ها و دستگاه های خدمات رسان وارد میدان شده و خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.
درویشی تصریح کرد: به منظور ساماندهی فضای تردد شهری و مسائل امنیتی، عملیات حفاری و اجرای فیبر نوری در ۴۰ روز و به طول ۷ کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به اتمام رسید تا ابزار و زیرساخت توسعه شبکه های ارتباطی فراهم شود.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، بعد از دوره ۴ ساله مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، هیچ معبر خاکی در سطح شهر وجود نخواهد داشت و با اجرای طرح نهضت آسفالت، تمامی معابر شهر از وضعیت مناسبی برخوردار می شوند.
درویشی از وجود ۳۰ هکتار بافت فرسوده به عنوان یکی از مشکلات شهر فرون آباد یاد کرد و افزود: وجود ۳۰ هکتار بافت فرسوده در شهر یکی از معضلات اصلی در مسائل شهرسازی و معماری است و تلاش شده تا با صفر کردن تعرفه عوارض در این مناطق، گام های اساسی برای نوسازی و بهسازی این بافت برداشته شود.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت از سه شهر فرون آباد، پاکدشت و شریف آباد برخوردار است.
شهر فرون آباد با ۲۳ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و در حاشیه محور امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع خبر