واکسیناسیون کامل کارکنان شهرداری تهران تا پایان شهریورماه

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار مهر، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم، در نشست خبری که به بررسی روند واکسیناسیون کارکنان شهرداری اختصاص داشت، گفت: طبق قانون شهرداری مراقبت در امور بهداشتی جزو وظایف شهرداری است و کمک به امر واکسیناسیون یکی از مباحثی بوده که برای شهرداری تعیین شده است. وی با اشاره صدور مجوز از […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرنگار مهر، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم، در نشست خبری که به بررسی روند واکسیناسیون کارکنان شهرداری اختصاص داشت، گفت: طبق قانون شهرداری مراقبت در امور بهداشتی جزو وظایف شهرداری است و کمک به امر واکسیناسیون یکی از مباحثی بوده که برای شهرداری تعیین شده است.

وی با اشاره صدور مجوز از سوی رئیس جمهور وقت به سازمان و نهادها و بخش خصوصی برای خرید واکسن گفت: بر اساس این مجوز ما اعلام آمادگی کردیم برای تهیه واکسن برای شهرداری و بازنشستگان بخریم، و تضامین لازم را با موافقت شهردار تأمین شد ولی سیاست‌های کشور به گونه‌ای رقم خورد که این بحث عقیم ماند.

چوبینه گفت: تا اینکه چندی پیش رهبری اولویت اصلی کشور را کرونا و واکسیناسیون تعیین کردند تا واکسن با تیراژ بیشتر وارد کشور شود. و از روزی که فرصت پیدا شد و معاونت ستاد کرونای تهران امکان خرید واکسن برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری را فراهم کرد، اقدامات لازم آغاز شد.

وی ادامه داد: با همراهی شهرداری و وزارت بهداشت بیش از ۱۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری تاکنون واکسینه شدند. یعنی روزانه با این تعداد واکسیناسیون از مرگ ۸ نفر جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: درصد مرگ و میر در سنین پایین بیش از ۶۰ درصد رسیده و اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد بیشتر هم بود.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان تهرانی و کارکنان شهرداری در دو پایگاه واکسیناسیون شهرداری در حال واکسینه شدن هستند، گفت: به زودی نمایشگاه پارک گفتگو هم به عنوان مرکز واکسیناسیون به این مراکز افزوده می‌شود.
چوبینه پیش بینی کرد: تا پایان شهریور ماه، همه کارکنان شهرداری واکسینه شوند و خانواده شأن هم در نوبت واکسینه قرار بگیرند.
وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در ارائه سرویس به مردم نداریم.