وزیرکشور ارتقای ۱۷ شهرداری را ابلاغ کرد

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجات جدید ۱۷ شهرداری‌ از سوی وزیر کشور خبر داد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رضا مهدی‌زاده با اعلام خبر ابلاغ درجات جدید ۱۷ شهرداری، گفت: درجات جدید پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه […]

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجات جدید ۱۷ شهرداری‌ از سوی وزیر کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رضا مهدی‌زاده با اعلام خبر ابلاغ درجات جدید ۱۷ شهرداری، گفت: درجات جدید پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین و از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در استان تهران درجه شهرداری باقرشهر، در استان خراسان شمالی درجه شهرداری اسفراین، در استان یزد درجه شهرداری بافق، در استان خراسان رضوی درجه شهرداری تایباد، در استان البرز درجه شهرداری چهارباغ و در استان چهارمحال و بختیاری درجه شهرداری لردگان به ۸ ارتقاء یافت.
مهدی زاده افزود: در استان یزد درجه شهرداری تفت و در استان گیلان درجه شهرداری خمام به ۷ و درجه شهرداری مروست در استان یزد هم به ۵ ارتقاء یافت.
وی اضافه کرد: در استان فارس درجه شهرداری بیرم، در استان البرز درجه شهرداری تنکمان، در استان خوزستان درجه شهرداری دهدز و در استان آذربایجان شرقی درجه شهرداری ترکمانچای به ۴ ارتقاء یافت.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اعلام کرد: در استان همدان درجه شهرداری اسلام شهر آق گل، در استان ایلام درجه شهرداری زرنه، در استان خراسان شمالی درجه شهرداری لوجلی و در استان هرمزگان درجه شهرداری لیردف به ۳ ارتقاء یافت.
مهدی زاده یادآور شد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تایید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه درجه‌بندی شهرداری‌ها از این پس شهرداری‌ها صرفا از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در این سامانه، از آخرین وضعیت درجه شهرداری خود آگاه می‌شوند و به مکاتباتی در زمینه درجه بندی شهرداری‌ها پاسخ داده می‌شود که ثبت اطلاعات و بارگذاری قبلاً از طریق سامانه درجه بندی شهرداری‌ها انجام شده و شهرداری کد رهگیری دریافت کرده باشد.
وی همچنین گفت:  ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن و براساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود.
منبع خبر: