وزیر انرژی عربستان: امنیت عرضه نفت در اولویت است

وزیر انرژی عربستان گفت: اگر امنیت عرضه نفت به خطر بیفتد، اقتصاد جهان آسیب خواهد دید. این امنیت، اکنون اولویت دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزرای انرژی عربستان و امارات، اعلام کردند: از آنجایی که فشار بر گروه تولیدکنندگان نفت برای اقدام علیه روسیه به عملیات نظامی در اوکراین افزایش یافته است، گروه تولیدکنندگان نفت نباید وارد سیاست شوند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا اوپک پلاس مسئولیت اخلاقی برای اخراج روسیه دارد یا خیر، گفت: «همه هنگام برگزاری جلسات، سیاست خود را پشت در می‌گذارند.»

« اگر این کار را نمی‌کردیم، با این همه کشور در زمان‌های مختلف (نمی توانستیم) سروکار داشته باشیم. (این موارد) می‌توانست در یک مقطع با عراق باشد و در یک مقطع با ایران باشد.»

گروه اوپک پلاس از ۲۴ فوریه که روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد، تحت فشار زیادی برای افزایش تولید قرار گرفته است.

هم وزیر نفت امارات و هم وزیر نفت عراق گفت که تمرکز بر ایجاد تعادل در بازارهای نفت خام و جلب رضایت مصرف کنندگان بوده است.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت، روسیه هر روز نفت کافی معادل حدود ۱۰ درصد مصرف جهان تولید می‌کند.

وی افزود: اگر امنیت عرضه نفت به خطر بیفتد، اقتصاد جهان آسیب خواهد دید. این امنیت، اکنون اولویت دارد و برخی از کشورها، مقرون به صرف بودن انرژی را فراموش کرده‌اند.

سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات نیز گفته است: آمریکا باید واقع بین باشد و درک کند که ائتلاف تولیدکنندگان اوپک پلاس به دنبال منافع مصرف کنندگان است.

وی با تاکید اینکه آمریکا نباید سیاست (خود) را (به دیگران) دیکته کند، خاطرنشان کرد، تنها ماموریت اوپک پلاس، تثبیت بازارها و تامین تاحد امکان عرضه نفت است و فشار برای بیرون راندن هر یک از شرکای اتحاد نفتی، تنها به افزایش قیمت ها منجر خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس