وزیر کشور از مجتمع فرآوری پسماند البرز قم بازدید کرد

احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه نهم دی ماه در جریان سیزدهمین سفر استانی رییس جمهور از فعالیت مجتمع فراوری پسماند البرز قم و نحوه تفکیک و پردازش زباله در این سایت بازدید کرد. به گزارش شهرداری قم، احمد وحیدی  در بازدید از مجتمع فرآوری پسماند البرز اظهار داشت: روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح […]

احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه نهم دی ماه در جریان سیزدهمین سفر استانی رییس جمهور از فعالیت مجتمع فراوری پسماند البرز قم و نحوه تفکیک و پردازش زباله در این سایت بازدید کرد.

به گزارش شهرداری قم، احمد وحیدی  در بازدید از مجتمع فرآوری پسماند البرز اظهار داشت: روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر قم جمع آوری می‌شود که نیمی از آن در خط پردازش موجود، مدیریت شده و از آن کمپوست تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در فرایند مدیریت پسماند مقداری زباله غیر قابل بازیافت وجود دارد که دفن می‌شود ادامه داد: باید با استفاده از فناوری‌های روز این میزان را به حداقل برسانیم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک خط پردازش پسماند دیگر در دستور کار شهرداری قم است که راه اندازی این خط می‌تواند دفن مستقیم را به حداقل برساند.
وی ادامه داد: برنامه ما این است که این مدل را در سطح کشور توسعه داده و آسیبی که به محیط زیست از این حوزه وارد میشود را مدیریت کنیم.
وحیدی ضمن تاکید بر حمایت از راه‌اندازی خط دوم پردازش پسماند در سایت البرز اضافه کرد: اگر بتوانیم زمینه‌های فناوری را در این سایت تقویت کنیم که مقدار دور ریز‌ها کمتر شود، روند بسیار بهتری اتفاق خواهد افتاد.

لینک خبر : http://imo.org.ir/RContent/I77RBP-.aspx