وزیر کشور: همزمان شناسایی ساختمان ناایمن و برخورد را در دستور کار داریم

احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به خبرنگاران گفت: این نشست برای بررسی مصوباتی که در جلسه گذشته داشتیم نتایج حاصل از آن را برای بررسی‌ و تصمیم‌های جدید برگزار کردیم. وی افزود: یکی از این موارد درباره نحوه جلوگیری از ساخت و ساز […]

احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به خبرنگاران گفت: این نشست برای بررسی مصوباتی که در جلسه گذشته داشتیم نتایج حاصل از آن را برای بررسی‌ و تصمیم‌های جدید برگزار کردیم.

وی افزود: یکی از این موارد درباره نحوه جلوگیری از ساخت و ساز در مسیر گسل‌ها که جز مصوبات بود به ویژه در شش شهر که شرایط خاصی دارند گزارش‌های خود را ارائه دادند. موضوع دیگر درباره ساختمان‌های بلندمرتبه بود که از نظر ایمنی در شهرهای مختلف به ویژه کلانشهرها مورد گفت‌وگو قرار گرفت و باید با سرعت بیشتری این ارزیابی‌ها انجام شود.

وزیر کشور بیان کرد: دستگاه‌های که مسئول این کار هستند به آنها یادآوری شد تا با سرعت بیشتری انجام دهند از جمله آنها برخی مراکز خاص نظیر مراکز درمانی بود که در قانون پیش‌بینی شده است وزارت راه و شهرسازی با کمک وزارت بهداشت ارزیابی خود را درباره مراکز ناایمن انجام دهند که اگر موارد ناامنی وجود دارند رسیدگی کنند.

وحیدی درباره تقویت زیرساخت‌ها در حوزه شتاب نگاری‌ها که اقدامات خوبی در شهر تهران توسط شهردار انجام شده است اشاره کرد و گفت: تعداد شتاب نگارها دو برابر شده است که از حیث امکان هشدار سریع بسیار کمک کننده است.

وی عنوان کرد: درباره شناسایی مراکز مختلف برای شرایط بحران و استفاده از مراکز که می‌توان اسکان اضطراری داشته باشیم و جزو مصوبات بوده گفت و گو شد و جزو اقداماتی است که قرار شد در زمانبندی که پیش بینی شده است، انجام دهند.

وزیر کشور ادامه داد: چند موضوع درباره آیین‌نامه‌ها در این نشست بررسی شد که یکی از آنها شاخص‌های ارزیابی بود که کلیات آن بحث شد.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در مرحله شناسایی ساختمان ناایمن هستید یا در مرحله برخورد گفت: هر دو با هم در حال انجام است ما شناسایی را باید ادامه دهیم و تکمیل کنیم در تهران شناسایی به خوبی انجام شده و در شهرها و به ویژه کلانشهرها ابلاغ شد تا با سرعت بیشتری دنبال شود تا آنچه برابر قانون پیش بینی شده است، انجام پذیرد.

منبع خبر