پیام شهردار قم به مناسبت حماسه سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی حماسه سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول را گرامی داشت. متن پیام ایشان به شرح ذیل است: بسمه‌تعالی حماسه شکوهمند و ماندگار آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ و سالروز مقاومت مردم قهرمان دزفول در برابر موشک‌باران عراق […]

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی حماسه سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول را گرامی داشت.
متن پیام ایشان به شرح ذیل است:
بسمه‌تعالی
حماسه شکوهمند و ماندگار آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ و سالروز مقاومت مردم قهرمان دزفول در برابر موشک‌باران عراق و روز ملی مقاومت و پایداری در چهارم خردادماه تحقق عملی وعده‌ی الهی این آیه نورانی است که می‌فرماید: “کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلِیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثِیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ” و از دستاوردهای راهبردی و تعیین‌کننده دفاع مقدس در مرحله جنگ نوین و معادلات دفاعی کشور محسوب می‌شود و می‌توان گفت که گفتمان مقاومت و ماندگاری آن در مکتب تشیع نهادینه شده و سوم خرداد، نقطه‌ی عطف اخلاص، خودباوری و مجاهدت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
عِده و عُده درمقیاس ادبیات قرآنی برای مواجهه با دشمن اهمیت چندانی ندارد و اقتداروتوانایی به میزان ارتباط با حق‌تعالی و اخلاص و مجاهدت محاسبه می‌گردد که نمونه بارز این موفقیت را در آزاد سازی خرمشهر در قاب تصویر تاریخ ایران پس از انقلاب به خوبی می‌توان مشاهده نمود.
فهم بلندای تعبیر زیبای مقام معظم رهبری “خرمشهر‌ها در پیش است” نیازمند بازخوانی و ژرف‌نگری در این پیروزی بزرگ است و سربلندی در تحقق این فرمان، منوط به اطاعت از فرمانده کل قوا و استمرار حرکت در مسیر شهداست تا ان‌شاءالله شاهد اهتزاز پرچم پرفروغ فرج مولانا و صاحبنا حجت ابن الحسن العسکری (ارواحنا فداه) در جهان باشیم.
پیروزی اخیر جبهه مقاومت اسلامی در برابر ارتش نمادین و بی‌بنیه اسرائیل غاصب و حامیان این رژیم منحوس در ادامه همان نگرش ژرف و بلند مبارزه با ظالمان و فریادرسی مظلومان است که به‌حق جمهوری اسلامی ایران و بینان‌گذار این نظام مقدس احیاگر آن در جهان بوده‌ است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای این حماسه باارزش، سالروز این فتح غرورآفرین را به خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و جانبازان عزیز و ملت فهیم و مقتدر ایران اسلامی به‌ویژه مردم شهیدپرور و همیشه درصحنه قم تبریک می‌گویم و از خداوند منان توفیق روزافزون و عزت و سربلندی همگان را برای خدمت به‌نظام اسلامی و مردم عزیز خواهانم.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم