پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه طی ۴ سال اخیر

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از بهره برداری فاز اول و دوم مرکز همایش های بین المللی اصفهان (اجلاس سران) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور خبر داد و گفت: احداث این مجموعه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده اما ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در این چهارسال مدیریت شهری رقم خورد.   

پیشرفت 48 درصدی پروژه طی 4 سال اخیر

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از بهره برداری فاز اول و دوم مرکز همایش های بین المللی اصفهان (اجلاس سران) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور خبر داد و گفت: احداث این مجموعه از سال ۱۳۸۹ آغاز شده اما ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در این چهارسال مدیریت شهری رقم خورد.   

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با اشاره به بهره برداری از فاز اول و دوم مرکز همایش های بین المللی به عنوان یک طرح فرااستانی و منطقه ای با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به همت شهرداری اصفهان افزود: در ۴ سال گذشته این طرح با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی و رشد اعتباری ۵۲ درصدی (میزان تخصیص اعتبار به پروژه) همراه بوده است.     

*افتتاح سالن اصلی مرکز همایش ها در مساحت ۱۴ هزار مترمربع  

وی با بیان اینکه مساحت محصور شده این مجموعه بیش از ۷۱ هکتار است، اظهار کرد: سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی اصفهان با مساحت بیش از ۱۴ هزار مترمربع، خیابان سازی با مساحت بیش از ۸۷ هزار مترمربع، پیاده روسازی با مساحت بیش از ۳۹ هزار مترمربع و محوطه سازی پروژه از جمله بخش هایی است که مورد بهره برداری قرار می گیرد. همچنین پلازا و ویلاها، ۲ پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰ دستگاه خودرو، فضای کنکورس به مساحت ۴۷۰۰ مترمربع، محوطه اداری و دفاتر، دیزل ژنراتورها و نیروگاه خورشیدی از دیگر بخش های آماده بهره برداری است. 

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: سالن اصلی تکمیل و آماده نصب تجهیزات صوت و تصویر است که تجهیزات صوتی آن خریداری شده است و متناسب با بهره برداری در زمان مقتضی استفاده می‌شود.

وی افزود: احداث پل تقاطع غیرهمسطح شهید روح الامین برای دسترسی بهتر به پروژه، فضای VIP پشت جایگاه سخنرانی، فضای سبز و سیستم ها و تأسیسات مربوط به فضای سبز از دیگر بخش های تکمیل شده پروژه است.

وی افزود: به دلیل وسعت بالای این مجموعه، مانند یک شهرک تمامی تأسیسات و امکانات زیربنایی در آن پیش بینی شده است.    

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیستم سرمایش و گرمایش این مجموعه با موتورخانه مرکزی خود یک پروژه بزرگ به شمار می رود، گفت: در این پروژه هشت ویلا با مساحت هرکدام حدودا ۴۰۰ مترمربع کامل و تجهیز شده و موتورخانه با مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر نیز آماده شده است.

وی اعلام کرد: همه تجهیزات چیلر و هواساز سالن اصلی، سالن های جنبی و دفاتر خریداری شده است.

*پیش بینی و طراحی ۳۲ هکتار فضای سبز در مجموعه

مظفر افزود: سیستم صوت خریداری شده و دوربین های مورد نیاز هم متناسب با بهره برداری در زمان مقتضی خریداری می‌شود.    

وی افزود: تامین منبع آب برای آبیاری فضای سبز، لوله کشی فضای سبز، طراحی و پیش بینی ۳۲ هکتار فضای سبز محوطه ها و فضای سبز پیرامونی مسیرها نیز انجام شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پست تقسیم برق ها (۶۱۰ مترمربع پست برق) در محوطه کامل شده است، گفت: پست ۶۳ برای تبدیل برق ۶۳ کیلووات به ۲۰ کیلووات با همکاری برق منطقه ای آماده بهره برداری و استفاده است.  

وی از آماده سازی خیابان ها در محدوده محوطه مرکز همایش های بین المللی اصفهان خبر داد و گفت: روشنایی معابر پروژه نیز کامل شده است.

*مبلغ هزینه شده در ۴ سال اخیر ۱٫۶ برابر ۶ سال اجرای طرح و معادل ۶۱ درصد کل هزینه ها

مظفر گفت: تاکنون بابت اجرای عملیات عمرانی مبلغ ۶۲۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که ۶۱ در صد آن از سال ۹۶ به بعد پرداخت شده است. مبلغ هزینه شده در این بازه زمانی، ۱٫۶ برابر سال های ۹۰ تا ۹۵ بوده است.

وی بیان کرد: در مقایسه با کل عملیات مرکز همایش های بین المللی اصفهان به غیر از هتل و مرکز تجاری، از ابتدای سال ۹۶ تا آخر تیرماه ۱۴۰۰ یعنی طی ۴ سال اخیر، این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی و پیشرفت ریالی ۵۲ درصدی روبرو بوده است.  

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ یعنی در این دوره مدیریت شهری ۳۷ قرارداد جدید با ارزش بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه منعقد شد که در مجموع طی سال های ۹۰ تا ۱۴۰۰ بیش از شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد در این طرح منعقد شده است.   

*مرکز همایش ها فنی ترین و زیباترین پروژه عمران شهرداری است

وی تأکید کرد: در ابتدای این دوره مدیریت شهری پروژه با بدهی ها و رکود مواجه بود اما خوشبختانه با تسویه بدهی ها، برگزاری جلسات مستمر هفتگی و بازدیدهای مکرر، روزهای رونق به این پروژه بازگشت و این ابرپروژه ملی و بین المللی که یکی از زیرساخت ها و سرمایه های جهانشهر اصفهان است، بالاخره تکمیل شد.

مظفر بیان کرد: پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، فنی ترین و زیباترین پروژه عمران شهرداری در کل کشور است که افتخاری برای مدیریت شهری، مهندسان و پیمانکاران ایرانی است که این طرح عظیم را ساخته و اجرا کردند و ساخت آن دانشگاهی برای شهرداری و مهندسان به شمار می رود. 

وی با بیان اینکه چندین نمونه از اقداماتی که در این پروژه انجام شد تاکنون در ایران اجرایی نشده بود، اظهار کرد: در شرایط تحریم، بیماری کرونا و وضعیت سخت اقتصادی کشور حرکتی که از سال ۹۰ شروع و تا ۹۶ بخش هایی از آن انجام شده بود، از سال ۹۶ به بعد با همت مضاعف شهرداری و با حمایت شورا و تامین مالی طرح از طریق منطقه ۶ تکمیل شد.

گفتنی است اجرای این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز شده است. این مجموعه در جنوب شرق اصفهان و در امتداد اتوبان شهید کشوری و رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان قرار دارد و مساحت آن ۷۱٫۵ هکتار است.

فاصله این مرکز تا فرودگاه شهید بهشتی ۲۰ دقیقه است و امکان دسترسی آسان به رینگ های ترافیکی اصفهان را دارد. همچنین سال گذشته مرکز نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در محور شرق و در نزدیکی این مجموعه احداث و افتتاح شد.

دسترسی آسان به رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان از دیگر ویژگی های این پروژه است.

لازم به ذکر است از میزان یک هزار میلیارد ریال اعتبارات دولتی مقرر برای این طرح، ۲۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

کد محتوا ۳۶۶۵۵

برچسب ها