کاروان گل منتظران بهار در مشهد رژه رفت

آیین رژه کاروان گل منتظران بهار در راستای ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک، روز چهارشنبه و در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان در مشهدالرضا (ع) برگزار شد. معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه برگزاری نخستین مراسم کاروان گل دوچرخه‌ سواری منتظران بهار، اظهار کرد: در بهار پیش رو، ایام نوروز با ایام ولادت […]

آیین رژه کاروان گل منتظران بهار در راستای ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک، روز چهارشنبه و در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان در مشهدالرضا (ع) برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه برگزاری نخستین مراسم کاروان گل دوچرخه‌ سواری منتظران بهار، اظهار کرد: در بهار پیش رو، ایام نوروز با ایام ولادت مهدی صاحب الزمان(عج) همزمان شده و باتوجه به تاکید مکرر شهردار مبنی بر داشتن بهاری مهدوی، سعی شد این ایام با شعار زیست محیطی، “حمل‌ و نقل پاک و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری” در بین شهروندان همراه شود.

علی نجفی خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری به همراه مردم با استفاده از دوچرخه های گل‌آرایی شده از پنج نقطه شامل میدان فردوسی، میدان شریعتی، میدان ۱۷ شهریور، خواجه ربیع و تقاطع شهید گمنام به سمت میدان شهدا رکاب زدند.

وی اضافه کرد: در پایان پس از گلباران مزار مطهر شهدای مدفون در عرصه میدان شهدا، گل‌های نصب شده بر روی دوچرخه‌ ها به شهروندان اهدا شد.

معاون خدمات شهری مشهد ادامه داد: ایجاد شادی و نشاط مومنانه در بین شهروندان از اولویت‌ های مدیریت شهری است و تلاش می‌ شود این شادی با برنامه‌ های ارتقای فرهنگ شهروندی همراه شود.

نجفی از آمادگی کامل مدیریت شهری برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های نیمه شعبان در کلانشهر مشهد خبر داد و افزود: با توجه به همزمانی اعیاد شعبانیه با ایام استقبال از بهار، ویژه برنامه های گوناگونی توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده است تا رنگ و بوی نوروز مهدوی در شهر دمیده و دیده شود.

وی گفت: نصب ۱۹ طرح مناسبتی نیمه شعبان در نقاط پرتردد شهر، نمایش ۱۲۵ نماد نوری “یامهدی”، ۵۰ طرح نوری تبریک نیمه شعبان، ۱۵۰ طرح نوری خورشیدی، نصب ۲۰ گل نرگس نورانی در چهارراه کلاهدوز، جانمایی فلاورباکس و نماد شمسه در مساجد منتخب سطح شهر بخشی از اقداماتی است که در راستای زیباسازی و فضاآرایی شهری انجام می‌شود.

معاون شهردار مشهد افزود: در حوزه حمل و نقل شهری نیز اقداماتی نظیر سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی در ۱۱ خط اطراف حرم مطهر در روز نیمه شعبان، تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر در شب و روز نیمه شعبان، سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی در ایام چراغ برات به آرامستان های بهشت رضا (ع) و خواجه ربیع، روزانه تا سقف ۱۳۰ دستگاه، کاهش سرفاصله زمانی به مدت یک دقیقه در خط یکم قطار شهری، افزایش یک ساعته سرویس دهی در خطوط ۱ و ۲ قطار شهری، آماده باش ۹۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر و آماده باش هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی خطوط شبکه بی‌سیم از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: نورافشانی در ۱۳ نقطه از سطح شهر، برگزاری جشن با مشارکت مساجد در فرهنگسراها، برگزاری اجتماع منتظران مهدوی در عرصه میدان شهدا، نصب ۳۵۰ هزار متر ریسه الوان در نقاط مختلف شهر و اطلاع رسانی محیطی به متراژ بیش از هزار متر مربع در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که در ایام جشن نیمه شعبان در کلانشهر مشهد صورت خواهد گرفت.

منبع خبر