کاهش ۳۰ درصدی زمان سفر با خط چهارم BRT اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به محاسبات زمان سفر، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های نظارت هوشمند و شناسایی هفت گلوگاه ترافیکی در مسیر خط چهار اتوبوس بی‌آرتی، به استناد مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوا، زمان سفر از مبدا به مقصد در این خط شرقی-غربی ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. حسین […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به محاسبات زمان سفر، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های نظارت هوشمند و شناسایی هفت گلوگاه ترافیکی در مسیر خط چهار اتوبوس بی‌آرتی، به استناد مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوا، زمان سفر از مبدا به مقصد در این خط شرقی-غربی ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

حسین حق‌شناس با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت خدمات در توسعه حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: کاهش زمان سفر و ایجاد ارتباط بین سیستم‌های مختلف حمل‌ونقل از شاخص‌های مؤثر در استقبال از حمل‌ونقل همگانی است.

وی افزود: با توجه به محاسبات زمان سفر، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های نظارت هوشمند و شناسایی هفت گلوگاه ترافیکی در مسیر خط چهار اتوبوس تندرو، به استناد مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوا، زمان سفر از مبدا به مقصد در این خط شرقی-غربی ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه افزایش تعداد ناوگان، اصلاح زمان‌بندی تقاطع‌ها، احداث خط پرش در سطح تقاطع‌های واقع در مسیر خط چهار تندرو و ایجاد خط ویژه در خیابان شمس‌آبادی، از جمله اقدامات در راستای روان‌سازی و افزایش سرعت ناوگان این خط است، اضافه کرد: میانگین سرعت اتوبوس‌های این خط در محدوده میدان امام حسین (ع) خیابان باب‌الرحمه و شمس‌آبادی باید حدود ۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد، در حالی که به علت ترافیک ناشی از توقف غیرمجاز و پارک دوبل سرعت ناوگان خط ۴ در این محدوده به‌شدت کاهش و به حدود نصف تقلیل پیدا می‌کند و موجب افزایش زمان سفر و کاهش بهره‌وری این خط اتوبوس تندرو می‌شود.

 

منبع: http://imna.ir/x87kv