کلید اصلی در اشتغال یادگیری مهارت است

مدیر کل فنی حرفه ای هرمزگان گفت : کلید اصلی اشتغال جوانان ، یادگیری فنون ،حرفه و مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین -هرمزگان _ محمد رضا بذرافشان مدیر کل آموزش فنی حرفه ای هرمزگان در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد به آموزش و مهارت جوانان اشاره کرد و گفت: نگاه و اندیشه ی ما در آموزش و مهارت ، نگاه تقاضا محوری است که دیدگاه باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان جویای کار می شود.

وی در ادامه طرح آمایش سرزمینی مهارتی را مهم دانست و افزود:طرح آمایش سرزمینی مهارتی در هرمزگان ی از اتفاق‌های مثبت در استان بود که چشم انداز ۴ حوزه را تا افق ۱۴۰۴ نشان می‌دهد، این طرح پژوهشی تا امروز ۵۸ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۲ ماه آینده به سامان خواهد رسید.

 

بذر افشان به حوزه آموزش و تعداد آموزشگاه در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ آموزشگاه آزاد داریم و ارتقای آموزشگاه‌ها مد نظر است و  آموزش ازجمله مولفه‌های جهش تولید است.

وی به راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی اشاره کرد و در ادامه گفت:راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی دولتی برای کمک به ارتقای دانش است اگر بخواهیم در تولید نگاه تحولی داشته باشیم باید نیازهای امروز جامعه و دانش روز را مد نظر داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ گروه از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره می‌برند که سربازان، بانوان سرپرست خانوار، دانش آموختگان و زندانیان ازجمله آن‌ها هستند.

بذرافشان به دریافت تسهیلات نیز اشاره کرد و افزود: تا کنون حدود ۲۰۰ آموزشگاه برای دریافت تسهیلات در راستای بهبود تجهیزات اقدام کرده‌اند و درصورتی که آموزشگاهی نیاز به بروزرسانی تجهیزات داشته باشد، می‌تواند مراجعه داشته باشد.