یکصد دستگاه میدل باس در راه مشهد
قرارداد خرید یکصد دستگاه میدل باس (اتومات) به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان توسط شهردار مشهد ابلاغ شد. در این قرارداد به ازای هر میدل باس شهری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می شود تا از سویی زمینه برای انتقال اتوبوس از خطوط کم مسافر به خطوط پرمسافر فراهم شود و از سویی دیگر در خطوط […]
قرارداد خرید یکصد دستگاه میدل باس (اتومات) به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان توسط شهردار مشهد ابلاغ شد.
در این قرارداد به ازای هر میدل باس شهری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می شود تا از سویی زمینه برای انتقال اتوبوس از خطوط کم مسافر به خطوط پرمسافر فراهم شود و از سویی دیگر در خطوط کم مسافر به جای جایگزینی مینی بوس که با نارضایتی های برخی شهروندان همراه است، از میدل باس استفاده شود تا درنهایت تعادل همه جانبه در خطوط حمل ونقل عمومی شهر ایجاد شود.
ارجائی شهردار مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، خرید صد دستگاه میدل باس به شهرداری مشهد تکلیف شد و مدیریت شهری مشهد نیز با بستن یکی از قرارداد های بزرگ حمل ونقل عمومی شهر به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان، گام مهمی برای توسعه حمل ونقل عمومی در مشهد برداشته است.
او افزود: منابع مالی این قرارداد تأمین شده است و در هفته جاری با پرداخت اولین پیش پرداخت به شرکت سازنده، تعهد این شرکت آغاز و تحویل میدل باس ها از پنج ماه آینده آغاز و تا خرداد سال ۱۴۰۲ به طول می انجامد.
شهردار مشهد ادامه داد: از دو ماه پیش و پس از آغازبه کار سی دستگاه میدل باس در مشهد، به تطبیق پذیری زیادی میان مطالعات و نیاز شهر به افزایش تعداد میدل باس ها رسیدیم. ضمن اینکه بهره وری زیاد میدل باس ها نیز باعث شد در تصمیممان برای افزایش ناوگان میدل باس در برخی خطوط اتوبوس رانی مصمم شویم.
ارجائی بیان کرد: سی دستگاه میدل باس فعال در خطوط اتوبوس رانی دارای گیربکس دستی است، اما میدل باس های جدید با گیربکس اتومات خریده می شود و این مهم با توجه به ترافیک موجود در شهر، آسانی تردد و ناوبری بهتر را برای رانندگان فراهم می کند.
او تصریح کرد: شرط اصلی استفاده از میدل باس ها، حضور در خطوط اتوبوس با تراکنش کمتر است تا زمینه برای انتقال اتوبوس ها به خطوط پرتردد ازجمله برخی خطوط بولوار توس که روزانه بیش از هزار تراکنش و جابه جایی مسافر را به ثبت می رساند، مهیا شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰