۱۲ برابر درآمد مترو یارانه پرداخت می‌کنیم

شهرداران آنلاین/مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان این که شرکت مترو ۱۲ برابر درآمد، یارانه پرداخت می‌کند، گفت: درآمد ماهانه دو و نیم میلیارد تومانی شرکت مترو با توجه به شرایط کرونایی و ریزش تعداد مسافران به ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانیان در بازدید معاون دادستان اصفهان از بخش‌های مختلف […]

شهرداران آنلاین/مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان این که شرکت مترو ۱۲ برابر درآمد، یارانه پرداخت می‌کند، گفت: درآمد ماهانه دو و نیم میلیارد تومانی شرکت مترو با توجه به شرایط کرونایی و ریزش تعداد مسافران به ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانیان در بازدید معاون دادستان اصفهان از بخش‌های مختلف خط یک مترو به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات روزانه در این خط پرداخت و اظهار کرد: تامین ایمنی و آسایش و ارزان بودن سفر برای مسافران دغدغه اصلی مدیران شهری است.

وی با اشاره به هزینه‌های جا به جایی شهروندان با استفاده از مترو، افزود: میزان یارانه پرداختی توسط سیستم‌های شهرداری ۱۲ برابر هزینه‌هایی است که از شهروندان دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و ریزش تعداد مسافران، درآمد ماهانه دو و نیم میلیارد تومانی شرکت مترو به ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد ۲۰ میلیارد تومانی سالانه آن به هفت میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان این که شرکت مترو ۱۲ برابر درآمد، یارانه پرداخت می‌کند، گفت: به طور معمول سیستم‌های انبوه‌بر، سود ده نیستند چرا که اگر تجهیزات نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد ۱۲ برابر هزینه انجام می‌شود که فرآیندی دشوار است.

طحانیان تاکید کرد: تاب‌آوری، پدافند غیرعامل و استفاده از سیستم‌های ایمنی برای حفظ سلامت شهروندان تا حد امکان در ایستگاه‌های مترو فراهم و فعال شده و برای تاب‌آوری و ایمن‌سازی خط دو مترو نیز تمهیدات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای کاهش ابتلای شهروندان به کرونا در مترو، گفت: حفظ سلامت شهروندان دغدغه مهم مدیران شهری است به همین جهت با خرید دستگاه ضدعفونی فرابنفش UVC و آموزش استفاده از آن به کارکنان نسبت به ضدعفونی واگن‌های مترو اقدام شد همچنین استفاده از ماسک در مترو برای شهروندان اجباری است.

«محمدرضا توکلی» معاون دادستان اصفهان پس از بازدید از ایستگاه‌ها و بخش‌های فنی خط یک مترو، در جریان دغدغه‌ها و مشکلات کارکنان در مباحث حقوقی، سوانح و زیرساختی قرار گرفت.