۲۲ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شیروان تخصیص یافت

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: امسال ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و مسکن و شهرسازی برای طرح های بازآفرینی این شهرستان خراسان شمالی تخصیص یافت. مسعود الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای سه طرح عمرانی جدول‌گذاری خیابان حکیم، احداث خانه فرهنگ و پایگاه […]

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: امسال ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و مسکن و شهرسازی برای طرح های بازآفرینی این شهرستان خراسان شمالی تخصیص یافت.

مسعود الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای سه طرح عمرانی جدول‌گذاری خیابان حکیم، احداث خانه فرهنگ و پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق بافت فرسوده این شهر است که عملیات ساخت آن امسال آغاز و پایان آن سه ساله پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای جدول گذاری پنج میلیارد ریال محدوده اجرای این طرح تخصیص داده شده که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: احداث فاز اول خانه فرهنگ در ۲ طبقه که زمین آن از سوی شهرداری با ۷۸۸ مترمربع با اعتبار هشت میلیارد ریال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پایگاه خدمات اجتماعی با ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

الهی هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری را احیای بافت های فرسوده عنوان کرد و افزود: سیاست محوری دولت نوسازی بافت‌های فرسوده است زیرا که ارتقای وضعیت سکونت، تامین رفاه و آسایش ساکنان این بافت‌ها مستلزم توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است.

معاون عمرانی شهردار شیروان گفت: اهمیت بازآفرینی شهری برای همگان روشن است و امروز باید بستر اجرایی آن را مهیا کنیم  و اگر بخواهیم در بازآفرینی شهری به نتیجه برسیم باید به مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی هم توجه کنیم تا به همه نیازها پاسخ داده شود.

۱۳.۵ درصد مردم این شهر خراسان شمالی، معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی ۸۵ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

همچنین این شهر ۱۹۰ هکتار مناطق حاشیه نشین دارد که در قالب چهار محله، ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر سکنه، معادل ۱۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

منبع خبر