۴۴ طرح عمرانی و فرهنگی در کلانشهر اصفهان افتتاح شد

۴۴ طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی شهری با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه در کلانشهر اصفهان افتتاح شد. در مراسم افتتاح این طرح ها، سه طرح خیابان شهید عبدالرسول زرین و طراحی دیوار نگاره‌ای از چهره این شهید با عنوان “گردان تک نفره” در منطقه هفت، ایستگاه شماره ۱۹ آتش […]

۴۴ طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی شهری با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه در کلانشهر اصفهان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این طرح ها، سه طرح خیابان شهید عبدالرسول زرین و طراحی دیوار نگاره‌ای از چهره این شهید با عنوان “گردان تک نفره” در منطقه هفت، ایستگاه شماره ۱۹ آتش نشانی در منطقه ۱۴ و ورزشگاه روباز بهشت در منطقه ۹ شهرداری اصفهان به صورت حضوری و ۴۱ طرح دیگر در سایر محله‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی این فرصت را به مدیران شهری می‌دهد که به مسایل کلان‌تر و اساسی‌تر در حوزه شهری بپردازند.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه امروز بخش عمده وقت مدیران به‌ویژه در مناطق شهری به بررسی مشکلات و اختلافات صرف می‌شود، افزود: روند فعلی صدور پروانه ساختمانی، فرسایشی است که با فعال شدن سیستم الکترونیکی و تحقق هوشمندسازی، مدیران فراغت می یابند تا به مسائل اصلی شهر بیندیشند.

شهردار اصفهان، مکانیزه‌شدن با هدف کاهش هزینه‌ها و آلاینده‌ها و افزایش بهره‌وری، ارتقای فضای شهری و  توسعه و ایجاد فضاهای جدید را سه ماموریت شهرداری در سال ۱۴۰۱ دانست و اظهار داشت: برای تحقق این ماموریت باید افق پنج، ۱۰ و حتی ۵۰ سال شهر را پیش‌بینی کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: تمام طرح‌های شهری اصفهان در سال ۱۴۰۱ زمان‌بندی مشخص و روشن دارد.

محمد نورصالحی خاطرنشان کرد: این شیوه نشان می‌دهد با برنامه فعالیت می‌کنیم و از سویی در بین مجموعه تحرک و پویایی ایجاد می‌شود.

این مراسم با اجرای مانور نیروهای امداد و نجات و ادای احترام آتش‌نشانان به شهید “عزیزالله اکبری” از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ایستگاه تازه احداث شده شماره ۱۹ همراه بود.

همچنین ورزشکاران منطقه ۹ شهرداری اصفهان در آیین افتتاح ورزشگاه روباز بهشت با قرار دادن شاخه‌های گل در کنار عکس شهدای ورزشکار منطقه و مرحوم “محمود یاوری” پیشکسوت فوتبال ایران، ادای احترام کردند و سوت آغاز بازی دوستانه بین دو تیم محلی در این ورزشگاه به صدا درآمد.
کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

منبع خبر