۷۴ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز افزوده می‌شود

شهردار شیراز گفت: قرارداد تامین ۷۴ دستگاه اتوبوس درون شهری منعقد شده و این اتوبوس‌ها تا پایان سال آینده به ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری شیراز افزوده می شود. احسان اصنافی یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهری شیراز، پیگیری برای تامین ۷۴ […]

شهردار شیراز گفت: قرارداد تامین ۷۴ دستگاه اتوبوس درون شهری منعقد شده و این اتوبوس‌ها تا پایان سال آینده به ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری شیراز افزوده می شود.

احسان اصنافی یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهری شیراز، پیگیری برای تامین ۷۴ دستگاه اتوبوس درون شهری به نتیجه رسیده و تا پایان سال آینده این اتوبوس‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شیراز اضافه خواهد شد. براساس اعلام قبلی مدیران شهری شیراز در حال حاضر حدود هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در سطح این کلانشهر فعال است.

وی در ادامه با اعلام آمادگی این شهر برای استقبال از مسافران نوروزی به مطالبه‌گری اهالی رسانه درباره کمربندی شیراز پرداخت و گفت: برای کمربندی شیراز؛ دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده که بر همین اساس بودجه ۷۰ میلیاردی برای این محور در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای بلندمدت نیز باید کمربند جایگزین احداث شود، افزود: تا زمانی که کمربندی جایگزین احداث شود، کمربندی فعلی همین مسیر است که به چهار تقاطع نیاز دارد و باید در این رابطه تقسیم وظایف شود.

اصنافی با اشاره به اقدامات شهرداری جهت آماده‌سازی شهر برای نوروز گفت: ورودی‌های شهر از ۱۰ کیلومتری پاکسازی و تابلوهای ترافیکی و سرویس‌های بهداشتی برای استفاده آماده شده است همچنین نواقص در بوستان‌ها برطرف شده و بنرهای تمثال شهدا برای ایام نوروز بهسازی شدند.

وی بیان کرد: ۱۷۰ کیلومتر مربع گلکاری و به کارگیری ۳۹ هزار گلدان در کنار اجرای ۸۲ المان شهری از دیگر اقداماتی است که برای نوروز از سوی مدیریت شهری انجام شده همچنین پویش «نه به چهارشنبه سوری» نیز اجرا می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه پنل مدیریت بحران برای بحران‌های احتمالی آماده شده است، عنوان کرد: کمپ زیباشهر، باغ جنت، میدان شیرودی و نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران آماده شده که در مجموع ۲۲۰ کانکس و دو هزار و ۲۰۰ چادر در این محل‌ها جانمایی شده و همچنین برای شرایط اضطراری ۱۳ سالن ورزشی و ۴۲ حسینیه آماده شده است.

اصنافی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌ها نیز فضا برای استفاده مسافران نوروزی مهیا شده است، تاکید کرد: اولویت نخست برای اسکان مسافران مراکز اقامتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و بعد پارک‌ها و بوستان‌های شهر است اما تلاش شده که نواقص اماکن و فضاهای گردشگری نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری آسفالت و رفع آسیب‌ها مدنظر قرار گرفته است، گفت: همچنین ۳۹ غرفه برای تنظیم بازار و میوه در نظر گرفته شده و با توجه به پیش بینی حجم بالای مسافر در شیراز تدابیر ترافیکی لازم در خیابان‌های اطراف اماکن مذهبی و تاریخی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه ۳۵ پارکینگ نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است، به برنامه‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز مسابقات ورزشی و فرهنگی خیابانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از ۲۵ اسفند در شیراز در نظر گرفته شده است.

انتشار انیمیشن و مستند به «شیراز آی» همچنین تولید نماهنگ ویژه برنامه‌های نوروزی، برنامه استقبال از مسافران، برپایی سفره هفت سین در پنج نقطه شهر از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد.

منبع خبر