مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

آرزوی دیرینه معلولان هرمزگانی داشتن فرهنگسرای ویژه معلولان است

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: یکی از آرزوهای دیرینه معلولان ، داشتن فرهنگسرای تخصصی و ویژه معلولان است که امیدوارم مسئولان حمایت کنند و این اتفاق بیوقتد چون نیاز جامعه ی معلولان استان است.

 

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین،سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در نشست خبری “جشنواره هنر درمانی ستاره” درجهت حمایت از افراد دارای معلولیت با بیان اینکه یکی از نیازهای استان برای جامعه معلولیت داشتن فرهنگسرای ویژه معلولان است اظهار داشت : یکی از آرزوهای دیرینه ی جامعه ی معلولیت داشتن فرهنگسرای ویژه معلولان است و اگر این فرهنگسرا تأسیس شود می توان شاهد ارتقای خدمات هنری، استعدادها و توانایی های افراد دارای معلولیت و موفقیت‌های آنها در سطح کشوری باشیم، این یک موضوع مهم و نیاز این قشر از جامعه است.

وی به حمایت مسئولان و کمک به قشر معلولان نیز اشاره کرد و افزود:  یکی از  آرزوهای افراد دارای معلولیت داشتن فرهنگسرا است که امید است با همت مسئولان این مهم را نیز در استان شاهد باشیم تا این افراد بتوانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را با شرکت در جشنواره‌ها نشان دهند.

 

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به جشنواره ی هنر درمانی ستاره که در حال برگزاری است نیز اشاره کرد و بیان داشت : این جشنواره در سه رشته ،موسیقی،نمایش عروسکی و نقاشی در حال برگزاری است که ۳۷۰ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

جهانشاهی در ادامه گفت: در این جشنواره ،در رشته ی موسیقی و آوازخوانی ۳۱ نفر برگزیده شدند و همچنین ۱۷ هنرجو در رشته نقاشی و ۱۵ هنرمند نیز در بخش نمایش عروسکی  انتخاب شدند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان به خروجی این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: خروجی این جشنواره از ۱۰ پایگاه هنر درمانی در استان هرمزگان با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها و شکوفایی آنچه در وجود افراد دارای معلولیت وجود دارد است تا از طریق دسترس پذیری به پایگاه‌های هنر درمانی بتوانند رشد و بالندگی خود را داشته باشند.

وی به حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزۀ معاونت توانبخشی بهزیستی هرمزگان پوشش ۹۰ درصدی توسعه مراکز روزانه توانبخشی از شاخص‌ترین اقداماتی بود که در سال گذشته رخ داده است.