شهردار بندرعباس ؛

اگر حمایت صنایع را داشته باشیم بندرعباس به سرعت رشد می کند

شهردار بندرعباس گفت: صنایع می تواند در راستای مسئولیت های اجتماعی و در حوزه ی شهری به شهرداری کمک کند و ما حاضر هستیم با آنها مشارکت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین_ مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نشست خبری که با حضور شهرداران مناطق و مدیران و جمع کثیری از خبرنگاران در سالن اجتماعات دفتر شهرداری بندرعباس برگزار شد، به تشریح پروژه های پیش رو در ایام عید سعید قربان تا عید بزرگ غدیر پرداخت و صنایع بزرگ را در استان یکی از ارکان های چرخه ی اقتصاد و رشد دانست و اظهار داشت :از صنایع می خواهیم که در راستای مسئولیت های اجتماعی ،در حوزه شهری ما را یاری کنند، اگر هر کدام از این صنایع بزرگ مانند پالایشگاه های نفت ،گاز، فولاد و غیره  بیایند و در کنار ما قرار بگیرند ،ما حاضر هستیم در کنار آنها باشیم  و مشارکت داشته باشیم.

وی همه ی مدیران صنایع بزرگ در استان را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: صنایع می تواند با احداث پارک ، فضای سبز شهری و خدمات شهری دیگر به شهروندان کمک کند و از همین جا به مدیران صنایع اعلام می کنم اگر حمایت صنایع را داشته باشیم شهر بندرعباس بسرعت رشد می کند خواهش می کنم برای مردم شهر بندرعباس خیری داشته باشید.

نوبانی وجود صنایع بزرگ در استان را فرصت خوبی دانست و ادامه داد: اگر چه صنایع  نقش بسیار پررنگی در آلودگی هوا و ترافیک شهری دارد اما می تواند در کنار مجموعه شهرداری قرار بگیرند و خدمات ماندگار را به یادگار بگذارند و یا در خصوص ماشین آلات سبک و سنگین به ما کمک کنند تا ما بتوانیم به عمران و آبادانی شهر کمک شایانی کنیم و شهری زیبا داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: سه پل مهم شهید سالاری،شهید زارعی و شهید تختی نژاد  را در دستور کار خود داریم که بزودی به بهره برداری می رسد که بار ترافیکی شهر بندرعباس را کم می کند،پلی که به سمت صنایع می رود را شهرداری احداث می کند و صنایع ما می توانند هرکدام در زمینه های مختلف شهری کمک حال شهرداری باشند.

شهردار بندرعباس یکی از موضوعات مهم را زیبا سازی شهر و المان های شهری دانست و تأکید کرد: به علت اینکه چهره ی شهر به زیبایی آن است مسافر اول زیبایی را می‌بیند و شاید فرصت نکند تمام شهر را ببیند و آن خوبی شهر و ورودی شهر و المان های شهری را جذب می‌کند و قضاوت مسافر لحظه ای است تمام هدف ما این است که سعی کنیم نیاز های مردم شهر بندرعباس را تأمین کنیم.

نوبانی در ادامه تشریح پروژه ها از عید قربان تا عید غدیر گفت: کلنگ زنی بازار دام را داریم  که اعتبار این پروژه ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است و کلنگ زنی می شود و همچنین ۱۸کیلومتر پیست دوچرخه‌سواری است که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است.

وی در ادامه افزود: افتتاح خیابان آزادگان یکی دیگر از پروژه های شهرداری است که بعد از ۱۴سال این خیابان بازگشایی شده است و همچنین افتتاح خیابان در بافت قدیم محله اسلام آباد را در دست اجرا داریم.

شهردار بندر عباس از دیگر پروژه ها در این ایام به کلنگ زنی زمین ورزشی پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت:یکی از پروژه های دیگر کلنگ زنی زمین ورزشی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس است و همچنین برای اولین بار پیست پیاده راه سلامت در بوستان خلیج فارس در دست اجرا است.

نوبانی کل پروژه ها در این ایام عید را ۹پروژه عنوان کرد و افزود: ۹ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که یکی دیگر از پروژه ها زیبا سازی محلات بافت قدیم از جمله محله سورو ، نخل ناخدا و کمربندی است.

وی در پایان گفت:به زودی ۲ تا پروژه‌ بزرگ در هفته آینده خواهیم داشت ،یکی آبشار موزیکال کنار کافه فین است که افتتاح این پروژه با حضور مسئولان کشوری خواهد بود و پروژه دیگر  آبشار موزیکال بسیار زیبا در پارک  منطقه پشت شهر بندرعباس است.