حامد خداوردی؛معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ خبر داد:

بهره‌گیری از ظرفیت محلات در اجرای مرحله چهارم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۲۲ تهران

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ از اجرای مرحله چهارم طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پنج محور متکدیان، کارتن خواب‌ها، خانواده های بی سرپناه، معلولین، سالمندان و بیماران اعصاب و روان رها شده از ۲۱ تا ۳۰ […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ از اجرای مرحله چهارم طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پنج محور متکدیان، کارتن خواب‌ها، خانواده های بی سرپناه، معلولین، سالمندان و بیماران اعصاب و روان رها شده از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه در این منطقه خبر داد.
حامد خداوردی در این باره اظهار کرد: با توجه به ابلاغ طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی، گشت فوریت های خدمات اجتماعی با هدف جمع آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها، خانواده های بی سرپناه، معلولین، سالمندان و بیماران اعصاب و روان رها شده با حفظ کرامت انسانی مددجویان در برخورد عوامل اجرائی گشت به مراکز نگهداری افراد آسیب دیده اجتماعی آغاز شد.
وی افزود: در این طرح ۱۰ روزه و با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل اجرائی در نواحی ششگانه منطقه، فضاهای بی دفاع شهری شناسایی و گشت های حامی شهر منطقه و همچنین گشت سیار با همکاری سازمان خدمات اجتماعی در سطح منطقه ۲۲ در دو شیفت کاری صبح و عصر به ارائه خدمات می پردازند.
خداوردی هدف از اجرای طرح را شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، شناسایی اماکن تجمع افراد متکدی و بی خانمان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور آسیب دیدیگان در سطح شهر عنوان کرد.
وی ابراز کرد: در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح در منطقه ۲۲ اطلاع رسانی های زیادی از سوی اداره آسیب ها و خدمات اجتماعی منطقه ۲۲ به معتمدین محلات و مساجد در خصوص شناسایی فضاهای بی دفاع شهری اقدام شده است .
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ در پایان یادآور شد: به منظور اجرای طرح واحد ویژه‌ای متشکل از یک مددکار اجتماعی و یک ضابط قضایی با استفاده از یک دستگاه خودروی گشت فوریت های اجتماعی کار شناسایی و انتقال آسیب دیدگان به مرکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی را بر عهده دارند.