حامد خداوردی خبرداد؛

برپایی غرفه خلاقیت ویژه دختران در منطقه۲۲ تهران/ نوآوری در حوزه رباتیک، ماکت سازی و بازیافت در بوستان ریحان

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ گفت: اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۲ با همکاری سرای محلات کوهک و هوانیروز اقدام به برپایی غرفه خلاقیت توسط دختران خلاق در حوزه رباتیک وهوش مصنوعی و ماکت سازی و روزنامه […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ گفت: اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۲ با همکاری سرای محلات کوهک و هوانیروز اقدام به برپایی غرفه خلاقیت توسط دختران خلاق در حوزه رباتیک وهوش مصنوعی و ماکت سازی و روزنامه دیواری در علوم مهندسی مکانیک و بازیافت ،سیاره ها و منظومه شمسی و ساختار بدن انسان کرده است.
حامد خداوردی اظهار داشت:از این رو اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۲ با همکاری سرای محلات برآن شد تا سبک جدیدی از علم آموزی ابتکاری در عصر کنونی را به جویندگان علم معرفی کنند؛ به همین منظور غرفه خلاقیت با محوریت حمایت از مخترعین و مبتکرین دختران نوجوان در علوم مختلف در ریحان شهر منطقه۲۲ برپا شده است.
یادگیری علم همراه با سرگرمی و هیجان یکی از اصولی ترین روش های آموزش محسوب می شود. در دوره های آموزش رباتیک تلاش می شود تا مباحث علمی در قالب سرگرمی های آموزشی و هیجان انگیز به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود، به همین دلیل است که اصولا آموزش رباتیک برای رده های سنی مختلف با توجه به شرایط ذهنی و عملکردی فرد طراحی می شود و بیشترین تأثیر گذاری را در یادگیری دارد.
ماکت‌ سازی به‌عنوان یکی از هنرهای رشته معماری محسوب می‌شود که در آن فرد با استفاده از مهارت‌های خود فضاها و اجسامی را پدید می‌آورد که به واقعیت نزدیک هستند. مهارت ماکت سازی در رشته معماری از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه شناخت بهتری از بستر کار در مراحل طراحی و اجرای هر پروژه به کارفرما و تیم طراحی ارائه می‌دهد. این تخصص منحصربه‌فرد به خلق مدل کوچک اما واقعی هر طرحی منجر می‌شود که می‌تواند در ذهن خلاق یک فرد وجود داشته باشد. پروسه ماکت سازی باتوجه به دسته‌بندی ماکت‌ها و انواع بالایی که دارند انجام می‌شود. 
شناخت بدن انسان از لحظه ای که به دنیا می آییم، تا آخرین لحظه ای که زنده هستیم، بدن ما ثانیه ای از کار نمی ایستد. مجموعه پیچیده بدن ما، از میلیاردها سلول زنده که شامل ۲۰۰ نوع مختلف می باشد تشکیل شده است که مشتمل بر سلولهای عصبی به نام نورون و سلولهای تخصص یافته ای به نام سلولهای ترشحی هستند.