مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

برگزاری مانورهای منطقه ای و موضوعی سطح آمادگی استان را ارتقاء می دهد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بندرعباس را محل برگزاری اولین مانور منطقه ای جنوب کشور در حوزه آب و برق اعلام کرد که در ارتقاء سطح آمادگی استان تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین، مهرداد حسن زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان عصر امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه در نشست هماهنگی برگزاری اولین مانور منطقه‌ای کشور در حوزه آب و برق، گفت: این مانور در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور و گام چهارم از برنامه استانی آمادگی پاسخ به بحران برنامه ریزی شده است.

حسن زاده از مشارکت استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان و خراسان جنوبی در این مانور خبرداد و افزود: بندرعباس بعنوان برگزار کننده اولین مانور منطقه‌ای و موضوعی کشور انتخاب شده که در ارتقاء سطح آمادگی سیستم های واکنش سریع استان بسیار تأثیرگذار خواهدبود.

حسن زاده اهداف برگزاری این مانور را ویژه دانست و ادامه داد: ویژگی این مانور اختصاصی بودن آموزش ها، عمل ها و عکس العمل ها در شرایط بحران براساس سناریوی نزدیک به واقعیت در حوزه آب و برق است که برنامه ریزی برای شرایط اضطرار ،سنجش آمادگی سازمان های مجری و چگونگی به کارگیری تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها به هنگام بروز حوادث و بحران ها از مهمترین دستاوردهای آن خواهد بود.

وی در خصوص زمان برگزاری و شرکت کنندگان این مانور گفت: ۷ آذرماه باحضور تمامی شرکت های دولتی و خصوصی حوزه آب و برق همچنین متولیان بخش امداد و نجات ، امنیت و انتظامی در این مانور مشارکت خواهند کرد.

حسن زاده در پایان یادآور شد که تعداد ۴۲ مانور استانی و ۲۲۷ مانور شهرستانی، شامل مانور عملیاتی و دور میزی می باشد در سال ۱۴۰۲ در سطح استان هرمزگان برگزار شده است.