پاسخ شفاف شهردار به سوالات شورا  تیر خلاص  بر رفع پرسش ها

شهردار بندرعباس در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با موضوع طرح سوال اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس از شهردار بندرعباس بود به تمام سوالات اعضا پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار بلدیه آنلاین-هرمزگان- مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با موضوع طرح سوال از شهردار بندرعباس بود و با حضور اعضای محترم شورا، معاونین و شهرداران مناطق و مسیولان مربوطه برگزار شد به سوالات اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس پاسخ داد و در جمع کثیری از خبرنگاران گفت: عملکرد من شفاف است و هیچ نفوذ خارجی وجود ندارد‌.

وی به اقدامات شهرداری در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود : یکی از موضوعات مهم بازگشایی معابر است ما در محله آزادگان ،محله نخل ناخدا ،اسلام آباد ،بلوار معراج و شهرک پیامبر اعظم بازگشایی انجام شده است  و یک بازگشایی دیگر نیز در شهرک پیامبر اعظم بزودی انجام می شود که این شهرک را به بلوار شهید رجایی وصل می کند و بار ترافیکی در این منطقه کم می شود.

شهردار بندرعباس در ادامه موضوع بازگشایی معابر به املاک در مسیر بازگشایی اشاره کرد و اظهار داشت: : ما نمی‌توانیم بدون تأمین مسکن برای مردم، خانه‌های آنان را تخریب کنیم و هیچ خانه ای خراب نمی شود مگر مسکن این مردم تأمین شود ما اجازه خراب کردن خانه ی مردم را نداریم و ما برای حل مشکلات مردم اینجا هستم نه اینکه به مشکلات آنها اضافه کنیم.

نوبانی به یکی از مطالبات دیرینه ی مردم در خصوص پروژه ی شهربازی اشاره کرد و افزود: پروژه شهربازی یکی از مطالبات مهم و به حق مردم است که مطرح شد و در طرح اولیه  قرار است در بوستان پنجه علی ساخته شود که متأسفانه در آن منطقه زیرساخت ها و  شرایط لازم را نداشت و قرار شد در ساحل این پروژه بزرگ انجام شود و چون اجرای این طرح در ساحل بندرعباس بود  باید رای کمیسیون ماده ۵ را نیز داشته باشد که رای  صادر شد اما  یک سال زمان برد ،در حال حاضر با سرمایه‌گذاران مختلفی صحبت شده است و ۵۰ درصد کار پیش رفته است  که مکان این پروژه هم در پشت تالار آوینی است که قرار است اجرایی شود.

شهردار بندرعباس به رضایتمندی مجموعه ی  شهرداری در خصوص پرداخت حقوق و بیمه نیز اشاره داشت و در ادامه گفت:در خصوص پرداخت حقوق پرسنل، دستور داده‌ایم اول حقوق کارگران  فضای سبز و  تنظیف پرداخت شود و بعد از آن بقیه پرسنل حقوق دریافت کنند با وجود این تورم ، امروز ما ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و بیمه های مجموعه شهرداری و کارگران بروز پرداخت می شود.

این مقام مسئول به جمع آوری زباله و پسماند آن نیز اشاره کرد و در ادامه بیان نمود: در شهر بندرعباس هر روز ماشین آلات حمل زباله در سطح شهر برای جمع آوری زباله در گردش هستند و باز هم شاهد بیرون گذاشتن زباله در هر ساعت روز توسط شهروندان هستیم در برخی از شهرها سه روز در هفته ماشین حمل زباله برای جمع آوری زباله اقدام می کند چون فرهنگ سازی شده است و مردم در تایم و زمان مناسب خودش زباله ها را در سطل ها می گذارند و بعد از آن سریع جمع آوری می شود باید این فرهنگ نیز در مردم شهر بندرعباس نهادینه شود.

وی به موضوع پسماند نیز اشاره کرد و گفت: قبلا یک قرارداد ۲۰ساله در خصوص پسماند داشتیم که فسخ شده است ان بزودی شاهد اتفاق های خوب در خصوص این موضوع باشیم.

نوبانی به کارنامه ی درخشان شهرداری بندرعباس در خصوص ساخت پل نیز اشاره کرد و افزود: : پل شهید زارعی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین پل شهید سالاری که یکی از بهترین پروژه هایی که تقدیم مردم شده است و در خصوص ترافیک بسیار تأثیرگذار بوده است و دو پل دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است شهردار بندرعباس با پاسخگویی شفاف به سوالات مطرح شده به تمام این پرسش ها پاسخ گفت.

 

انتهای پیام/

نویسنده و خبرنگار: رویا حسینی زاده