در همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین ۱۴۰۳ انجام شد:

️تجلیل از تدابیر شهردار بیرجند در برپایی مواکب اسکان و خدمات در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، در همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین ۱۴۰۳  از تدابیر دکتر بهترین شهردار بیرجند در استقرار مواکب اسکان و خدمات در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین در ایام اربعین، تجلیل شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، در همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین ۱۴۰۳  از تدابیر دکتر بهترین شهردار بیرجند در استقرار مواکب اسکان و خدمات در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین در ایام اربعین، تجلیل شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در این آیین با بیان اینکه برای هیچ یک از پیامبران و ائمه و بزرگان دین به جز حضرت حسین(ع)، مراسم اربعین برگزار نمی شود، گفت: اربعین حسینی پس از صدها سال به عنوان یک رویداد جهانی، مطرح است و هر آزاده و مظلومی که در هر نقطه از جهان از جور و ستم ظالمان و استکبار به ستوه آمده به اربعین حسینی پناه می آورد.
آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه عاشورا و اربعین حسینی مربوط به یک نقطه جغرافیایی و یک تاریخ مشخص نیست، افزود: عاشورا و اربعین حسینی یک جریان است که هرگز فرونمی نشیند و توفیق خدمتگزاری در چنین جریان و رویدادی، یک امتیاز بسیار بزرگ و مغتنم است.
ایشان تصریح کردند: خدمتگزاران اربعین، خود را به کلی فراموش کرده و تنها به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران حسینی فکر می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد اربعین استان نیز با بیان اینکه نه تنها شیعیان و مسلمین بلکه عاشقانی که از سرتاسر جهان، امام حسین(ع) و قیام آن حضرت را شناخته اند دل در گرو کنگره عظیم اربعین دارند، گفت: جادارد از زحمات دست اندر کاران مواکب و رانندگان که در گرمای طاقت فرسای عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می کنند و نیز شهردار بیرجند و همکاران ایشان که نسبت به رفع دغدغه و مشکل اسکان شهروندان در کربلای معلی اقدام نمودند و از شورای شهر که پای کار آمدند، قدردانی نماییم.
طالبی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای رفع مسائل مواکب و رانندگان، اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده با پیگیریهای بیشتر در کلان کشور و داخل استان، این مشکلات مرتفع شود.
مسئول ستاد عتبات عالیات استان نیز با اشاره به اینکه ۱۵۷ کامیون و تریلی در استان، امکانات و تجهیزات مواکب را در ایام اربعین از استان به کشور عراق و بالعکس منتقل نمودند، بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.
جوینده افزود: در گرمای شدید ۴۵ تا ۵۰ درجه کشور عراق، اگر استقرار دستگاه یخ ساز شهرداری بیرجند در شهر کاظمین و تولید روزانه ۳۲۰ قالب یخ، محقق نمی شد قطعا مشکلات مواکب مستقر و زائران در آن شهر، صدچندان بود و لذا از دکتر بهترین، شهردار بیرجند و همکاران ایشان که علاوه بر استقرار دستگاه یخ ساز، در قالب موکب اسکان در کربلای معلی و موکب خدمات در شهر مقدس کاظمین نیز به زائران و مواکب مستقر، خدمت‌رسانی داشتند، قدردانی می کنیم.
دکتر رضایی رئیس قرارگاه اربعین و مسئول ستاد عتبات عالیات در شهرهای مقدس کاظمین و سامرا نیز با قدردانی از رانندگان ، مدیران مواکب و شهرداری بیرجند و سایر دست اندرکاران استان در مراسم اربعین، نسبت به پیگیری رفع دغدغه های مطروحه آنان، قول مساعد داد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از رانندگان و مدیران مواکب تجلیل شد . همچنین بصورت ویژه از دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند و مهندس کدخدا مدیر مواکب اسکان و خدمات شهرداری بیرجند مستقر در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین با اهدا لوح تقدیر از سوی دکتر قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز تجلیل و قدردانی شد.