مدیر کل شیلات هرمزگان:

آینده درخشان در انتظار پرورش ماهی در قفس برای جامعه صیادی و ساحل نشینان هرمزگان

جلسه توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های مقیاس کوچک در استان هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان ،مجری طرح توسعه ماهيان دريايي در قفس سازمان شيلات ايران ، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان،نماینده اتاق بازرگانی استان، مدیران عامل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان واتحادیه صیادی استان ، روسای شیلات شهرستان های پارسیان ، بندرلنگه و خمیر و جمعی از مسئولین و بهره برداران شیلاتی در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان برگزار گردید

به گزارش بلدیه آنلاین؛مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به نقش و اهمیت تولید ماهیان دریایی در قفس در راستای اشتغال زایی، رونق تولید و توسعه پایدار گفت : استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح است علاوه براین ظرفیت، در آبهای کم عمق ساحلی هم ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری جامعه صیادی وساحل نشینان وجود دارد که مطالعه فاز اول در آبهای غرب هرمزگان انجام شده است.

ضمن اینکه خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان برداشته شده است.

مسعود بارانی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، اشتغال زایی و … است، تصریح کرد: بدون شک با بها دادن به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ایی آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

بارانی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند گفت : برای تسریع در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی درقفس پیگیری‌های جدی انجام شده که خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

در ادامه مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های شیلات به ویژه آبزی پروری و صیادی دارد، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه شیلات در استان انجام شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی شیلاتی بیش از پیش در این منطقه باشیم.

محمد جدی با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان بیان کرد: خوشبختانه با حمایت سازمان شیلات ایران گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی از ظرفیت بسیار مناسب پرورش ماهیان دریایی در نقاط نزدیک ساحل بعنوان زمینه ای برای اقتصاد ساحل نشینان یاد کرد واظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری ساحل نشینان در این زمینه باشیم.

گفتنی است در این نشست نمایندگان و بهره برداران حاضر در جلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.