تحقق 40 درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی:

تحقق ۴۰ درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی

رئیس سازمان صمت استان از تحقق 40 درصدی اهداف پیش بینی شده صادرات غیر نفتی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین-هرمزگان- خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت: با توجه به هدفگذاری صادرات غیر نفتی در ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ درصد اهداف پیش بینی شده صادراتی با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی محقق شده است.

وی اظهار داشت: در سال جدید ۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان هدفگذاری شد که تا کنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار آن با کمک بنگاه های اقتصادی و صادراتی انجام شده است.
قاسمی گفت: با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان عمده صادرات این استان در ۶ ماهه دوم سال انجام می گیرد که می توان به عدد هدفگذاری شده در ابتدای سال رسید.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: جهت بهبود صادرات غیر نفتی استان دو برنامه با کمک کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برای تجار و بازرگانان جدید و نسل نو در قالب هنرستان‌های تربیت تجار با کمک آموزش و پرورش استان جهت جذب دانش آموز صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: بررسی مسائل مشکلات بنگاه‌های صادراتی و کیفیت محصولات آن‌ها هم در کارگروه مطرح و حل میشود که به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم محصولات خوبی در بازارهای هدف داشته باشیم .
قاسمی گفت: بیشترین کالا ها در بخش صنعت و معدن ، بخش کشاورزی و بخش شیلاتی ،گردشگری و صنایع دستی و فنی مهندس هم به ترتیب بیشترین صادرات را داشته اند.