رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره الشهدا هرمز :

اگر بر اساس عقاید اسلام رفتار کنیم فرهنگ عمومی درست می شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره الشهدا هرمز گفت:اگر بر اساس عقاید اسلام رفتار کنیم فرهنگ عمومی درست می‌شود و آن جامعه حیات پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین-هرمزگان- حجت‌الاسلام والمسلمین رستاخیز امام جمعه محترم جزیره هرمز در  هفتمین نشست شورای فرهنگ و عمومی که در جزیره هرمز برگزار شد گفت: فرهنگ عمومی، به مجموعه رفتارها و اخلاق یک فرد در جامعه برمی‌گردد و اگر بر اساس عقاید اسلام رفتار کنیم فرهنگ عمومی درست می‌شود و آن جامعه حیات پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به نقل از پیامبر اسلام بالاترین عبادت را خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: اگر مسئول در نظام اسلامی اعتقادش خدمت به مردم باشد، به فرموده پیامبر گرامی اسلام بالاترین عبادت خدمت به مردم است، دیگر بر اساس هوای نفس و منافع شخصی کار نمی‌کند و کار مردم را عقب نمی‌اندازد و با جان و دل برای خدمت به مردم گام بر می دارد.

رئیس شورای فرهنگ و عمومی جزیره الشهدا هرمز به طرح‌های فرهنگی زیادی در این جزیره اشاره کرد و گفت: طرح های فرهنگی زیادی در مورد جزیره هرمز نوشته شده است که هر کدام از آنها نکات بسیار دقیقی داشته‌اند که با تلاش گروه تبلیغی شهید صیاد شیرازی، با کمک دفتر امام‌جمعه جزیره الشهدا هرمز و مرکز سپاه سیدالشهدا همه طرح‌ها جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستاخیز در ادامه بیان کرد: یک طرح جامع فرهنگی اجتماعی برای جزیره هرمز تدوین گردید  که با تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در جزیره هرمز با کارگروهی و فعال‌کردن حلقه‌های میانی با فعال‌سازی مساجد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جزیره هرمز قابل‌حل است.

وی در پایان صحبت های خود خطاب به مسئولان گفت : در صورت توجه مسئولین کشوری و استانی اجرای این طرح می‌تواند قالبی ایجاد کند که در سراسر کشور اجرا شود.

 

زیر ساخت های فرهنگی باید آماده شود

 

در ادامه این نشست آقای بنده بخشدار جزیره هرمز و نایب‌رئیس شورا فرهنگ عمومی این جزیره گفت : باید زیر ساخت ها را در حوزه فرهنگ آماده کنیم و از نیروی جوان که با انگیزه هستند استفاده کرد.

 

باید برای حفظ فرهنگ و سنت جزیره هرمز  تلاش کرد

در پایان این نشست مهرداد رنجبری رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این جزیره، نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت‌بدنی گفت: یکی از موضوعات مهم مسئله عفاف و حجاب است که این روزها به بهانه های مد ، بی حجابی گریبان‌گیر این جزیره را  گرفته است و فرهنگ و سنت بومی و پوشش  را تحت شعاع قرار داده است که اگر به این روال پیش برود به‌ مراتب سنت دیرینه جزیره هرمز به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی موضوع مهم فرهنگ اشاره کرد و در ادامه افزود: برای نگهداری فرهنگ جزیره، باید کارهای شاخص فرهنگی و هنری انجام می شود مثل برپایی نمایشگاه، جشنواره‌های بومی محلی، مد و لباس که سنت و فرهنگ این جزیره را حفظ کنیم.