معاون شهردار اصفهان: روزانه ۴۰۰ هزار نفر در اصفهان از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در این کلانشهر روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده میکنند و خطوط تندرو نیز حدود ۴۳ درصد مسافران حملونقل عمومی را پوشش میدهد که این آمار قابل توجه است. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور”بلدیه آنلاین”، سعید ساکت اظهار کرد: در کلانشهر اصفهان با حجم بالای […]
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در این کلانشهر روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده میکنند و خطوط تندرو نیز حدود ۴۳ درصد مسافران حملونقل عمومی را پوشش میدهد که این آمار قابل توجه است.
به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور”بلدیه آنلاین”، سعید ساکت اظهار کرد: در کلانشهر اصفهان با حجم بالای تردد و معضل آلودگی هوا، حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان بهدلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده از حملونقل عمومی و اتوبوس را انتخاب میکنند.
وی با اشاره به سرانه تولید آلودگی و لزوم استفاده از اتوبوسهای عمومی تشریح کرد: سرانه تولید آلودگی هر نفر با استفاده از اتوبوس ۲۵۰ گرم کربن دیاکسید است، در حالی که این رقم برای خودروهای شخصی به ۸۰۰ گرم تا یک کیلوگرم میرسد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به نقش خطوط تندرو در تسهیل حملونقل عمومی تصریح کرد: خطوط تندرو در حال حاضر حدود ۴۳ درصد مسافران حملونقل عمومی را پوشش میدهد که این آمار قابل توجه است؛ طراحی و اجرای این خطوط بر اساس مطالعات میدانی و رعایت استانداردهای طرح جامع حملونقل و ترافیک صورت گرفته است و بیشتر در محورهایی انجام میشود که عرض مناسبی دارد.
وی با اشاره به چالشهای طراحی معابر گفت: در طراحی معابر شهری استانداردهایی همچون در نظر گرفتن یک خط پارک خودرو و دو خط عبور برای خودروها رعایت میشود، اما در بعضی معابر که عرض کافی وجود ندارد، چالشهایی پیش میآید؛ بهعنوان مثال در محوری همچون ولیعصر و عبدالرزاق، از روشهای جایگزین همچون «خط پرش» استفاده شده است.
ساکت خاطرنشان کرد: در خیابان شیخ بهایی بهدلیل تأمین نشدن عرض کافی، ایستگاهها به سمت وسط جابهجا شده است، اما مسیر تردد اتوبوسها و خودروهای شخصی با یکدیگر مشترک است و مسیر اختصاصی برای عبور اتوبوسها ایجاد نشده و به خط عبوری احترام گذاشته شده است.
وی با اشاره به اشغال خطوط بیآرتی توسط خودروهای شخصی گفت: به همان اندازه که در طراحی مسیرهای بیآرتی به حق عبور دو خط خودروها احترام گذاشته شده است، آیا شهروندان نیز هنگام اشغال یک خط پارک به دو خط عبور احترام میگذارند یا خیر؟، در بسیاری موارد شاهد پارک دوبل خودروها هستیم که این موضوع مشکلات جدی در ترافیک ایجاد میکند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰