اجرای روسازی بتنی در ۷ ایستگاه پرتردد اتوبوسرانی تهران
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روسازی بتنی پرترددترین ایستگاه های خطوط یک و دو اتوبوس تندرو (بی آر تی) خبر داد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با بیان آنکه ایستگاه های پل چوبی، امام حسین(ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر(عج) در خط یک اتوبوس تندرو […]
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روسازی بتنی پرترددترین ایستگاه های خطوط یک و دو اتوبوس تندرو (بی آر تی) خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با بیان آنکه ایستگاه های پل چوبی، امام حسین(ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر(عج) در خط یک اتوبوس تندرو و ایستگاه های عباسی و رازی(خیابان هلال احمر) در خط دو اتوبوس تندرو طی هفته دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفته اند، مراحل مختلف اجرایی در مورد این ایستگاه ها را شامل تراش و برداشت رویه آسیب دیده، مش گذاری و اجرای رویه بتنی و همچنین استفاده از روسازی بتن الیافی خواند و یادآور شد: عملیات بهسازی این هفت ایستگاه که از پرترددترین ایستگاه های خطوط یک و دو اتوبوس های تندرو به شمار می آید، از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز و صبح روز دوازدهم فروردین ماه به اتمام رسید.
وی اجرای عملیات بهسازی در آن دسته از ایستگاه های بی آر تی که دچار آسیب های اساسی نظیر شیارشدگی، ترک های انعکاسی و پوست سوسماری در سطح روکش است را دارای اولویت دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینه های قابل توجه تعمیر و بازسازی این مسیرها و همچنین خسارات تحمیل شده به ناوگان اتوبوس های بی آر تی، عملیات مذکور بر مبنای جزئیات تصریح شده در “دستورالعمل مشخصات فنی و اجرایی روسازی مسیر اتوبوس های تندرو (سند شماره ۶۳-۸-۶ نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و تحت مدیریت و نظارت سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت می گیرد.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سند مذکور در نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران چهار روش روسازی بتنی شامل روسازی بتن غلتکی، روسازی بتنی مسلح شده با الیاف، روسازی بتنی پیش ساخته و روسازی بتنی مسلح درزدار را برای ساخت، نگهداشت و بهسازی ایستگاه های بی آر تی در نظر گرفته است، یادآور شد: استفاده از انواع روسازی بتنی به دلیل عدم پیچیدگی ها و محدودیت های اجرایی و امکان محدود ساختن زمان عمل آوری بتن، روش مناسبی برای بهسازی ایستگاه های تحت بار سنگین ترافیکی است. ضمن آنکه مواجهه با محدودیت های ترافیکی نیز در این روش آسان تر از سایر روش ها است، با این وجود و براساس تجارب و درس آموخته های فنی موجود، علاوه بر روش روسازی بتنی، استفاده از روسازی بتن الیافی نیز در ایستگاه های هفت گانه خطوط یک و دو به کار گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه روسازی های بتنی در شرایط مختلف جوی و ترافیکی رفتار نسبتا ثابتی داشته و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، کیفیت خدمت رسانی در خطوط بی آرتی را به نحو محسوسی بهبود می بخشد، ابراز امیدواری کرد: بهسازی بتنی خطوط و ایستگاه های بی آرتی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات عمرانی مدیریت شهری پایتخت در سال ۱۴۰۱، است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰