جزایر خلیج فارس ثروت بزرگی برای کشور است

وزیر کشور گفت: جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای کشور است و سیاست این دولت هم استفاده و بهره گیری بیشتر و توسعه آبادانی در این جزایر است. به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین_هرمزگان؛ احمد وحیدی وزیر کشور در  سفر به استان هرمزگان در حاشیه مراسم آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در ساحل شهرک صنعتی […]

وزیر کشور گفت: جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای کشور است و سیاست این دولت هم استفاده و بهره گیری بیشتر و توسعه آبادانی در این جزایر است.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین_هرمزگان؛ احمد وحیدی وزیر کشور در  سفر به استان هرمزگان در حاشیه مراسم آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در ساحل شهرک صنعتی خلیج فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به افزایش حجم بیابان های کشور و جلوگیری از  بیابان‌زایی و کمک به محیط زیست ،طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده است که سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد.

وزیر کشور به کاشت ۱۰۰ اصله نهال حرا در ساحل شهرک صنعتی خلیج فارس اشاره کرد و گفت :با میدان داری شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و همت استاندار هرمزگان و همچنین حضور مردم این منطقه و پای کار بودن این مردم ، کاشت ۱۰۰ هکتار اصله نهال حرا و ۱۰۰ هکتار نهال بومی و گرمسیری در این  اراضی از استان آغاز شده است که کار بسیار ارزشمندی است و هر کجا مردم در آن مشارکت  داشتند کار زودتر به سرانجام خواهد رسید.

وحیدی در ادامه به جزایر ایرانی خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت : جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای کشور است و گنج بزرگی برای کشور و مال ملت است که باید حداکثر استفاده در راستای توسعه و پیشرفت کشور صورت پذیرد.

وی اقتصاد دریا محور را مهم بر شمرد و عنوان کرد: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد دریا محور که از سوی مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است و با توجه به  اهمیت این موضوع ،  سیاست دولت سیزدهم نیز در این راستا، استفاده و بهره گیری بیشتر از ظرفیت سواحل و جزایر و توسعه و آبادانی در این جزایر است که بتوانیم از مسیر توسعه ی جزایر و ظرفیت های آن به توسعه و رشد اقتصاد دریا محور و شکوفا کردن ظرفیت های آن برسیم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: کاشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تکلیف است و در دستور کار خود قرار داده ایم که حدود ۳ میلیون ۵۰۰ هزار اصله نهال حرا است که تولید شده است و  در بخش خشکی هم اوکالیپتوس و نخیلات جدیدی در حجم زیاد داریم و یک بخش دیگر هم گونه های بومی و گرمسیری این منطقه است.

وی در همین راستا ادامه داد :  توسعه ی این مناطق به سمتی می رود که اگر به موازات آن ، نیروی انسانی و محیط زیست را توسعه ندهیم  یک توسعه ی ناپایداری ایجاد می شود و مردم از این توسعه متضرر خواهند شد بنابراین سیاست دولت، مردم  است و باید  کاری کنیم که توسعه ای  با محوریت مردم شکل بگیرد.

 

نویسنده : رویا حسینی زاده