تا رفع کامل مشکلات ، کنار صیادان خسارت دیده ایستاده ایم

مدیرکل شیلات هرمزگان از تشکیل ستاد بحران شهرستان قشم پیرو آتش سوزی بندر صیادی سلخ و در راستای جبران و پیگیری خسارت های این حادثه با حضور مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران،فرماندار شهرستان قشم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، مدیرعامل […]

مدیرکل شیلات هرمزگان از تشکیل ستاد بحران شهرستان قشم پیرو آتش سوزی بندر صیادی سلخ و در راستای جبران و پیگیری خسارت های این حادثه با حضور مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران،فرماندار شهرستان قشم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان، مدیرعامل اتحادیه صنایع منسجم شیلاتی قشم، مدیر بهره برداری بندر صیادی سلخ و جمعی از خسارت دیدگان این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از  روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی در این جلسه با اشاره به زحمات مردم، جامعه صیادی و همه مسئولان در مهار این حریق گفت: امید داریم تا جبران خسارت عزیزان صیادان این همدلی، همراهی و حمایت ادامه داشته باشد.

وی افزود : خوشبختانه در همان ساعات اولیه و با همراهی و حمایت های مسئولین اقدامات لازم و گام های اولیه در جبران خسارت صیادان برداشته شده است و دستگاه های ذی ربط همکاری لازم در این زمینه را داشته اند.

در ادامه مهدی دهقانی، نماینده ویژه رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به تاکیدات معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران برای تسهیل مسیر جبران خسارت امید است این مهم در اسرع وقت صورت پذیرد.

مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران از دغدغه ها و خواسته های اصلی صیادان را تسهیلات کم بهره، تسریع در جایگزینی شناورهای خسارت دیده و تسریع در جبران خسارت خواند.

در این نشست فرماندار شهرستان قشم ضمن تشکر ویژه از مجموعه شیلات برای حضور فوری مسئولان ارشد شیلاتی کشور و استانی در منطقه و تشکیل جلسات لازم گفت: امید داریم با توجه به ظرفیت عظیم صید و صیادی شهرستان قشم شاهد نگاه ویژه ای برای توسعه زیرساخت های بنادر صیادی شهرستان قشم باشیم.

حسینی تختی شدت باد و حجم زیاد آتش را از علل گستردگی خسارات این آتش سوزی و خواند و افزود: برآورد میزان خسارت وارده به هر شناور و همچنین زیرساخت ها و خسارت های جانبی به صورت دقیق و تفکیک شده را در دستور کار قرار داد و خواست جبران خسارت عزیزان با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری شود.