فعالیت مرکز علمی- فرهنگی سلمان شناسی در منطقه ۱۵ اصفهان

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در سومین آیین بزرگداشت سلمان فارسی، مرکز علمی و فرهنگی سلمان شناسی در این منطقه آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، عباس زمانی اظهار کرد: با توجه به اسناد موجود و تحقیقات انجام شده، […]

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در سومین آیین بزرگداشت سلمان فارسی، مرکز علمی و فرهنگی سلمان شناسی در این منطقه آغاز به کار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از ایمنا، عباس زمانی اظهار کرد: با توجه به اسناد موجود و تحقیقات انجام شده، زادگاه حضرت سلمان فارسی (ره) در منطقه جی و خوراسگان بوده است که شواهد متقن تاریخی بر این امر گواهی می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس طی دو دهه گذشته برنامه‌های مختلفی در خصوص معرفی این شخصیت ارزنده تاریخ اسلام و ایران در اصفهان انجام شده و کتاب‌ها و مقالات مختلفی به رشته تحریر درآمده است.
رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به انتشار دو کتاب «خورشید جی» و «سلمان محمدی» توسط شهرداری این منطقه در سال‌های قبل تصریح کرد: میان تمام اصحاب پیامبر (ص)، تنها کسی که آن حضرت او را از اهل بیت خود دانسته و فرمودند «سلمان منّا اهل‌البیت»، حضرت سلمان (ره) بوده است، از این رو شایسته است برای تبیین ابعاد شخصیتی و سیره زندگی ایشان اقدامات موثرتری انجام شود، چرا که پیامبر اسلام (ص) تنها این ویژگی را برای سلمان فارسی به کار برده و از طرف دیگر حضور آن یار بزرگوار پیامبر (ص) از مردم ایران، افتخاری برای فرهنگ، تاریخ و تمدن ما است.
وی با اشاره به برنامه‌های سومین آئین بزرگداشت سلمان فارسی (ره) گفت: در این برنامه ضمن ارائه سخنرانی‌های ارزشمند توسط استاد نادرقلی نادری رارانی و محمدحسین ریاحی، رونمایی رسمی از جشنواره ادبی هنری سلمان فارسی انجام شده و مرکز علمی فرهنگی سلمان شناسی آغاز به کار خواهد کرد.
زمانی با بیان اینکه این برنامه، سومین رویداد رسمی اجرا شده در منطقه ۱۵ و خوراسگان خواهد بود و تاکنون دو برنامه رسمی دیگر نیز با این عنوان در این منطقه اجرا شده است، افزود: تندیس سلمان فارسی، این صحابی گرانقدر پیامبر اسلام (ص) نیز در میدان امام خمینی (ره) خوراسگان در سال‌های قبل رونمایی شد و هم اکنون یکی از نمادهای مهم و جالب توجه در شهر اصفهان است.