گزارش اختصاصی و مشروح بلدیه آنلاین از پروژه ساخت متروی اسلامشهر / رئیس سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر: تا ۲ سال آینده فاز یک این پروژه به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اختصاصی خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” دکتر رضا قاسمی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر در جریان بازدید مدیر مسئول و گروه خبری بلدیه آنلاین از پروژه متروی اسلامشهر به معرفی این پروژه مهم ریلی در جنوب پایتخت پرداخت و گفت: پروژه متروی اسلامشهر در امتداد خط سه متروی تهران […]

به گزارش خبرنگار اختصاصی خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” دکتر رضا قاسمی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر در جریان بازدید مدیر مسئول و گروه خبری بلدیه آنلاین از پروژه متروی اسلامشهر به معرفی این پروژه مهم ریلی در جنوب پایتخت پرداخت و گفت: پروژه متروی اسلامشهر در امتداد خط سه متروی تهران قرار دارد  که از ایستگاه آزادگان تا میدان قائم تهران تعریف شده است.

قاسمی طول خط مترو اسلامشهر را ۱۵ کیلومتر با ۵ ایستگاه اعلام کرد و افزود: فاز اول این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر طول خط و ۳ ایستگاه در دست اجراست که از سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن توسط شهرداری اسلامشهر به عنوان دستگاه اجرایی پروژه آغاز شده و در حال حاضر عملیت حفاری تونل فاز یک به طول ۱۰ کیلومتر به پایان رسیده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر در باره سایر اقدامات انجام شده در این پروژه افزود: عملیات ساخت ایستگاه چهاردانگه دارای ۳۰ درصد و ایستگاه نماز به عنوان ایستگاه پایانی فاز یک حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال هم عملیات روسازی خط آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تامین مالی اجرای تجهیزات خط آغاز شده است، گفت: در صورت تامین مالی مرحه اول پروژه ریلی اسلامشهر به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه این بازدید دکتراحمدی سرپرست نظارت شرکت مشاور راهساز طرح نیز در باره ساخت ایستگاه متروی اسلامشهر گفت: ایستگاه مترو اسلامشهر که عملیات ساخت آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده  صد و شصت متر طول دارد و با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه زمانبندی جلوتر است و زمان پیش بینی شده برای اجرای ایستگاه ۳۶ ماه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه علیرغم گذر دستگاه عظیم حفاری از بستر رودخانه کن و لوله های سوخت  از آغاز پروژه تا به امروز ۳ میلیون ساعت کار بدون حادثه را پشت سر گذاشتیم ، افزود: دستگاه حفاری به قطر ۹ متر مطابق برنامه زمان بندی از پایانه آزادگان شروع به حرکت کرد و پس از ۹ و نیم کیلومتر حفاری به ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر رسید. همچنین نازک کاری و نصب تجهیزات تاسیساتی ایستگاه متروی اسلامشهر هم از این هفته آغاز خواهد شد.

در این بازدید کریمیان مدیر مسئول بلدیه آنلاین با آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران این پروژه ریلی ، پوشش رسانه ای عملکرد شهرداری های سراسر کشور توسط بلدیه آنلاین را تلاشی در جهت جهاد تبیین خدمات نظام به مردم که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد، عنوان کرد.