پیشرفت فیزیکی ۷۵٪ لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری های خوزستان: شهردار آبادان : عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های روباز سطح شهر آبادان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان در حال اجراست / برای پیشگیری از پس زدگی آب و فاضلاب در سطح شهر آبادان باید سیستم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب تکمیل شود کاوه‌پور […]

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری های خوزستان:

شهردار آبادان :

عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های روباز سطح شهر آبادان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان در حال اجراست / برای پیشگیری از پس زدگی آب و فاضلاب در سطح شهر آبادان باید سیستم دفع آب‌های سطحی و فاضلاب تکمیل شود

کاوه‌پور از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های روباز سطح شهر آبادان خبر داد و گفت: پیش بینی کردیم که طی ۲ الی سه هفته آینده به صورت کامل اقدامات در این حوزه تکمیل و به اتمام برسد.

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری آبادان؛ «یاسین کاوه‌پور» در نشست ستاد بحران آبادان، که با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فرماندار جهادی آبادان، اظهار کرد: خوشبختانه فرماندار محترم از چند ماه قبل پا به پای ما در موضوعات شهری به‌ویژه در بحث آمادگی برای بارش ها در کنار ما بودند و موضوعات را پیگیری می کردند.

شهردار آبادان افزود: امروز در پی برنامه‌ریزی های انجام شده چهارمین بازدید میدانی را انجام دادیم، ضمن اینکه در کنار این بازدیدها، نشست‌ها و‌ هماهنگی های لازم در زمینه لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهر آبادان را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کانال‌های دفع آب‌های سطحی، سال ها لایروبی نشده بودند، تصریح کرد: از ابتدای حضور در شهرداری آبادان یکی از اولویت‌هایمان لایروبی این کانال‌ها و تجهیز سپتیک‌ها بود که ما باید در سطح شهر انجام می دادیم تا در هنگام بارش باران‌های پیش رو آمادگی کامل را داشته باشیم. در گذشته زحماتی در این زمینه صورت گرفته بود اما به صورت کامل و اصولی انجام نشده نبود.

کاوه‌پور، یاد آور شد: خوشبختانه امروز با تلاش ها و زحمات  همکاران پرتلاشم در حوزه خدمات شهری و مناطق، اقدامات خوبی در زمینه لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهر آبادان صورت پذیرفته است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های روباز سطح شهر آبادان خبر داد و گفت: پیش بینی کردیم که طی ۲ الی سه هفته آینده به صورت کامل اقدامات در این حوزه تکمیل و به اتمام برسد.

شهردار آبادان با بیان اینکه ۲۷ ایستگاه شهرداری در حوزه دفع آب های سطحی فعال هستند، گفت: از این تعداد، ۴ ایستگاه اصلی بوده و در آنها حدود ۴۰ پمپ آماده به کار وجود دارد، ضمن اینکه مسئولین مربوطه آنها در مناطق سه‌گانه نیز مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۴ پمپ اس پی ۶ و ۸ اینچ برای مواقع اضطراری و بحرانی آماده کردیم و هر منطقه‌ای موظف شده دستگاه مکنده آماده به کار داشته باشد ضمن اینکه ۱۰ پمپ برقی آماده شده تا در صورت نیاز، آنها هم مورد استفاده قرار گیرند.

کاوه‌پور، اجرای کامل سیستم دفع آب های سطحی و سیستم شبکه فاضلاب را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: تا زمانی که این دو سیستم به صورت کامل اجرایی نشوند شاهد مشکلاتی در زمینه پس زدگی فاضلاب و آب‌های سطحی در سطح شهر هستیم.

وی اضافه کرد: ما در بحث مطالعات دفع آب های سطحی کار را به صورت کامل انجام داده‌ایم و از نخستین شهرهای استان هستیم که توانستیم تائیدیه دانشگاه تخصصی را اخذ کنیم، ضمن اینکه پیگیری و مکاتبات لازم جذب اعتبار برای اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار آبادان با تقدیر از زحمات مجموعه آب و فاضلاب شهرستان به منظور لایروبی منهول‌های سطح شهر، خاطر نشان کرد: در حوزه آب و فاضلاب خوشبختانه در بعضی محلات کار در حال انجام است و برخی دیگر محلات نیز کلا فاقد شبکه فاضلاب هستند، هر چند در طرح های یکسال و دوسال آینده قرار دارند.

وی تاکید کرد: با این شرایط نهایت تلاش ما این هست که در بارندگی‌ها بتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم و آسیب ها و خدایی ناکرده مخاطرات را برای شهروندان به حداقل برسانیم.

کاوه پور در پایان افزود: ما هر آنچه که در توان داشتیم و همکارانم توانستند با جدیدت پیگیری و اجرایی کرده‌ایم و چنانچه موضوع دیگری و یا پیشنهادی از سوی اداره کل بحران و مجموعه های استان وجود داشته باشد ما آمادگی اجرا و همکاری را داریم.