استاندار اصفهان: شهرداران نقش مستقیمی در رضایتمندی عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی دارند

استاندار اصفهان با بیان این که شهرداران، خادمان عرصه مدیریت شهری استان هستند گفت: اگر شهرداران به تمام شئونات مدیریت شهری و خدمات شهری اشراف لازم را داشته باشند و بتوانند همه ی آن ها را محقق کنند تاثیر بسیاری بر رضایت عمومی دارند و شاید یکی از شغل هایی که نقش مستقیم و بی […]

استاندار اصفهان با بیان این که شهرداران، خادمان عرصه مدیریت شهری استان هستند گفت: اگر شهرداران به تمام شئونات مدیریت شهری و خدمات شهری اشراف لازم را داشته باشند و بتوانند همه ی آن ها را محقق کنند تاثیر بسیاری بر رضایت عمومی دارند و شاید یکی از شغل هایی که نقش مستقیم و بی واسطه در حصول رضایتمندی عمومی دارد شهرداری ها هستند.

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” دکترسید رضا مرتضوی افزود: همه ی ما به این موضوع واقف هستیم که سرمایه اجتماعی بزرگترین مولفه قدرت نظام است. بسیاری از کشورها در دنیا به دلیل امکانات و تجهیزات و یا وابستگی به تکنولوژی ها برای خود سناریوی قدرت را تعریف کرده اند اما در کشور ما از ابتدا بر دوش مردم بوده و در ابتدای آن انقلاب اسلامی به نتیجه رسیده و با گذر از مسیری سخت صرفا با اتکا به مردم عزیز توانست به این قدرت دست یابد؛ لذا این سرمایه ی بی بدیل باید بسیار قدردانی شود.

وی ادامه داد: دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها نقش موثری در رضایتمندی عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی دارند. شهردارای ها در تمام آنچه لازمه زندگی شهری است، از بهداشت تا محیط زیست، حمل و نقل و مسکن و غیره تاثیرگذار هستند. لذا اگر به موضوع ایجاد رضایتمندی مردم توجه داشته باشند می توانند در افزایش سرمایه اجتماعی نظام ایفای نقش کنند.

استاندار اصفهان افزود: اگر حفظ نظام از واجبات است همه ی کسانی که در راه حفظ نظام و تقویت نظام ورود می کنند و کار می کنند در یک جهاد مقدس فعالیت می کنند. اگر با تامل به این که چه ماموریت مهمی در دست ماست توجه داشته باشیم و حرکت کنیم، ذره ذره ساعاتی که داریم در شهرداری طی می کنیم برایمان حسنه می نویسند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: شهرداران و مجموعه کارکنان شهرداری باید در این دوران که دشمن تلاش دارد ناجوانمردانه یاس و ناامیدی ایجاد کند انسجام خود را در این امر مهم و رضایت مندی عمومی که سرمایه اجتماعی نظام را تشکیل می دهد در ساختار مجموعه خود به صورت فراگیر و آبشاری حفظ، هدایت و نشر داده تا در نهایت یک حرکت جامع و هم افزا در بخش شهرداری های استان ایجاد شود.