امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون چوگان با سازمان ورزش شهرداری تهران

تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون چوگان با سازمان ورزش شهرداری تهران امضا شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، ابراهیم نوزائی رئیس فدراسیون چوگان ۹ شهریورماه با حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران با حسین اوجاقی مدیر عامل و دیگر مسئولان این سازمان دیدار و گفت و گو کرد. در این جلسه حاضران راهکارهای همکاری مشترک میان […]

تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون چوگان با سازمان ورزش شهرداری تهران امضا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، ابراهیم نوزائی رئیس فدراسیون چوگان ۹ شهریورماه با حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران با حسین اوجاقی مدیر عامل و دیگر مسئولان این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه حاضران راهکارهای همکاری مشترک میان دو نهاد را بیان کردند و پیشنهاداتی مطرح شد و در پایان این جلسه تفاهم‌ نامه‌ای مشترک بین رئیس فدراسیون چوگان و رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران به امضا رسید.

گفتنی است غزاله امیرابراهیمی نایب رییس بانوان، عبداله موذن زاده کلور دبیر و محمدجواد یافتیان مدیر روابط عمومی فدراسیون چوگان و همچنین علی خسروی مشاور امور فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی، حیدر سلمانی معاون ورزش آقایان، محمد مشهدی یاری مدیر اداره تفریحات، مرجان میرزایی معاون ورزش، بانوان، هادی مقدمی رییس درآمد معاونت مالی و اقتصاد شهری سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این جلسه حضور داشتند.

نوزائی ضمن تشریحی از تاریخ و سابقه چوگان در کشورمان و دنیا، گفت: ورزش چوگان در یونسکو به ثبت جهانی رسیده و امروزه همگان می دانند این ورزش ملی متعلق به ایران اسلامی است.

رییس فدراسیون چوگان با بیان اینکه استانهایی ماند تهران دارای زیرساخت های خوبی برای توسعه چوگان هستند، اظهار کرد: هر چند آماده سازی این زیرساخت ها نسبت به ورزش های دیگر متفاوت بوده و هزینه بر است.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان زیرساخت های چوگان در کلانشهری مانند تهران با میزان جمعیت همخوانی ندارد و باید توسعه یابد، ادامه داد: بر این اساس همه دستگاه های کشور خصوصا شهرداری تهران باید در کنار چوگان قرار بگیرند؛ به عبارتی هر دستگاهی که به توسعه این ورزش کمک کند، به تعمیق فرهنگ ایرانی کمک کرده است.

رییس فدراسیون چوگان گفت: همچنین متاسفانه تجهیزات و لوازمات این رشته ورزشی نیز عموما از خارج وارد می شود که این موضوع بر افزایش هزنیه تهیه تجهیزات برای وزرشکاران و علاقه مندان به این رشته ورزشی تاثیر می گذارد.

نوزائی با بیان اینکه اقدام شهرداری تهران برای حمایت از رشته های ورزشی مانند چوگان قابل تقدیر است، افزود: استعدادهای زیادی در کشور وجود دارند که اگر شناسایی شوند می توانند چوگان بازان حرفه ای شوند اما به دلیل عدم آشنایی درست، نبود زیرساخت ها و همچنین هزینه های تهیه لوازم به این ورزش نیم پردازند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که چوگان به عنوان فرهنگ و رشته اصیل ایرانی باید احیاء شود و در کشور توسعه یابد لذا از همه مسئولان درخواست می شود در این راستا گام های عملی بردارند.

در این دیدار اوجاقی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان ورزش شهرداری تهران همگانی کردن ورزش هایی است که مطالبه شهروندان است، اما کمتر دیده شده است، گفت: ما درصدد ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر محله محوری و اخلاق مداری هستیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه در صورت تحقق موارد یاد شده مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: ورزش شهروندی موجب سالم سازی روح و جسم افراد می شود.

وی با اشاره به اینکه رشته های سنتی و آیینی مانند چوگان باید به جامعه معرفی شوند، افزود: این مهم در حالیست که چوگان ثبت ملی و جهانی شده لذا وظیفه سنگین تری بر عهده سازمان ورزش شهرداری تهران است.

اوجاقی ضمن بیان اینکه عموم مردم نام چوگان را شنیده یا بر روی نقاشی ها و مینیاتورهای قدیمی مشاهده کرده اند، تصریح کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم این رشته ورزشی را در کنار برگزاری جشنواره های فرهنگی-ورزشی به عموم مردم معرفی کنیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران بیان کرد: دبیرخانه مجمع ۲۰ کلانشهر در این سازمان مستقر است لذا این آمادگی وجود دارد برای معرفی و توسعه چوگان در این کلانشهر به فدراسیون چوگان کمک کنیم.

منبع خبر