گردشگری کوهستک تقویت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: زیرساخت‌های گردشگری کوهستک تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از ندای هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه 1403 در نشستی با ولید ترکمانی رئیس شورای شهر کوهستک به تقویت زیرساخت‌های گردشگری با همکاری شهرداری تأکید کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده طرح تکمیل پارک ساحلی کوهستک با ایجاد دیواره حفاظتی، کف‌سازی، محوطه‌سازی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری علاوه بر رفاه شهروندان نقش مهمی در توسعه گردشگری و جذب گردشگر دارد.

 

او در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت سواحل بندرکوهستک برای ترویج گردشگری آبی و ساحلی اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه بندرکوهستک در برگزاری مسابقات جت اسکی انتخابی تیم ملی و همچنین فعالان این حوزه می‌توان با فعال نمودن حوضچه آبی، گردشگری دریایی و ساحلی را ارتقا داد.

 

بندر کوهستک در ۳۵ کیلومتری شهر سیریک  قرار دارد و دارای ساحلی زیباست

علاوه بر ساحل این شهر، ساختمان گمرک بندر کوهستک یکی از مکان های دیدنی این شهر به حساب می آید که مربوط به دوره پهلوی دوم  است، ساختمان این گمرک سه طبقه بوده و نشان از قدمت تجارت و صادرات در این شهر دارد. این مکان در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۵۳۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بر پایه سرشماری  در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر بندر کوهستک برابر با ۳٬۰۶۰ نفر ( ۷۴۶ خانوار ) بوده است.

برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوهستک بدین شرح است :

قلعه کوهستک که از قلعه‌های مشهور دوره قاجاری است و به منظور دریابانی، احداث شده بود از این قلعه بقایای اندکی بر جای مانده است

آرامگاه علی جلال نیکخواه که از مشاهیر است و در گورستان قدیمی مدفون است.

ساختمان قدیمی گمرک که یکی از آثار دیدنی و تاریخی این شهر است معماری جالب توجهی دارد و به دوره پهلوی منسوب است و همچنین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.