با برگزاری اختتامیه و انتخاب مقالات برگزیده؛ همایش علمی «بوشهر آرزوها» به ایستگاه آخر رسید

شهرداران آنلاین/همایش علمی «بوشهر آرزوها» ویژه نکوداشت یکصد و دهمین سال تاسیس شهرداری (بلدیه) بندر بوشهر به ایستگاه آخر رسید.   به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر:اختتامیه این همایش که با حضور رئیس شورا، سرپرست و کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری، پروفسور نبی‌پور، هیات داوران و برگزیدگان […]

شهرداران آنلاین/همایش علمی «بوشهر آرزوها» ویژه نکوداشت یکصد و دهمین سال تاسیس شهرداری (بلدیه) بندر بوشهر به ایستگاه آخر رسید.

 
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر:اختتامیه این همایش که با حضور رئیس شورا، سرپرست و کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری، پروفسور نبی‌پور، هیات داوران و برگزیدگان علمی همایش برگزار شد، دارای بخش‌های متنوع و جذابی بود.
 مراسم اختتامیه همایش علمی بوشهر آرزوها با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پس از آن پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه با برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، پخش کلیپ، رونمایی از کتاب‌های «العلماء الابرار» به قلم آیت‌الله صفایی بوشهری و «بوشهر» ترجمه اسماعیل نبی‌پور، اجرای موسیقی، تقدیر و تجلیل از برگزیدگان و اهدای جوایز ادامه یافت.
 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در حاشیه اختتامیه این همایش با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ مقاله با موضوعات معرفی‌شده در فراخوان به دبیرخانه ارسال شد، افزود: در مدت کوتاهی که فراخوان این همایش انتشار یافت تعداد قابل توجهی پژوهش از سوی پژوهشگران استان و کشور به دبیرخانه ارسال شد که با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که بسیاری از پژوهش‌ها می‌تواند به توسعه بوشهر در آینده کمک کنند.
 
مسعود غلامزاده‌فرد با بیان اینکه به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مقالات پذیرفته شده در این همایش، به دو صورت حضوری و ویدیوکنفرانس برگزار شد، ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده با برگزاری منسجم این رویداد ملی، بتوانیم نقش جامعه فرهنگی و علمی کشور و خصوصا پژوهشگران بومی را در توسعه و پیشرفت بندر بوشهر افزایش دهیم.
 
وی با تقدیر بنیاد علمی نخبگان بوشهر بابت همکاری در برگزاری این همایش گفت: همکاران ما در سازمان فرهنگی شهرداری و دیگر عوامل اجرایی از جمله دبیر همایش، زحمت زیادی برای برگزاری هرچه بهتر همایش بوشهر آرزوها کشیدند که لازم است از آنها نهایت تقدیر را داشته باشم.
گفتنی است، پس از داوری اولیه مقالات توسط هیات داوران و ارائه این مقالات توسط شرکت‌کنندگان اولین همایش بوشهر آرزوها ویژه نکوداشت یکصد و دهمین سال تاسیس شهرداری (بلدیه) بندر بوشهر، با اعلام داوران، اسامی برگزیدگان همایش به شرح ذیل معرفی شد.
 
گفتنی است حسین مظفری رتبه اول بخش فرهنگ و هنر با عنوان تحلیل و ارزیابی مولفه های موثر در برندسازی شهری با رویکرد گردشگری شهری کرد.
 
در این بخش حماسه حق پرست با مقاله عنوان از شهر موسیقی ایران تا چشم انداز جهان موسیقی و معصومه احمد پور با مقاله “سرزندگی در مبلمان شهری” عنوان دوم مشترک کسب کردند.
 
علیرضا میرشکاری نیز با مقاله “سنجشگری عنصر مهاجرت و نقش آن در روند شکل گیری و توسعه تعزیه جنوب” و رقیه کرمی با مقاله “تاریخ و معماری بوشهر” به رتبه سوم مشترک دست پیدا کردند.
در بخش نخبگان نیز رضا سیاوشی با مقاله تحلیل کمّی عوامل کلیدی موفقیت در توسعه و پایداری استارتاپ های خدمات شهری در بوشهر و هدایت سالاری با مقاله تدوین برنامه جامع سلامت استان بوشهر با رویکرد آینده نگری در جهت توسعه شهری رتبه اول مشترک را کسب کردند.
اسماعیلی کمالی‌راد نیز با مقاله نگاهی آینده پژوهی در مدیریت (ترسیم از آینده بوشهر) و  جاوید اسفندیاری با مقاله سایبان سیانو راهکاری زیست فناورانه برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود نماهای شهری و خلق ثروت در فضاهای شهری رتبه دوم مشترک بخش نخبگان را کسب کردند.
 
 محمد بهروزی نیز با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر وضعیت گردشگری و اکوتوریسم به منظور ارائه چهار چوب ادراکی مناسب مورد مطالعه در بندر بوشهر و مهدی بی‌باک با مقاله  “سواحل خلیج فارس (بندر بوشهر) مکان مناسب برای ورود گردشگری یا آلودگی” به عنوان سوم مشترک دست یافتند.