روز ۱۸ اسفند؛ رونمایی از بزرگترین پروژه بندر بوشهر/ سامانه شفافیت شهرداری آغاز به کار خواهد کرد

شهردار بوشهر با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی گفت: اجازه نداده ایم حتی یک روز این پروژه تعطیل شود و ۲۲ بهمن امسال تقاطع کاملا تمام می شود و مابقی موارد مانند آسفالت و روشنایی تا ۱۸ اسفند روز بوشهر، تکمیل و عبور و مرور روی پل صورت خواهد گرفت. حسین حیدری شهردار […]

شهردار بوشهر با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی گفت: اجازه نداده ایم حتی یک روز این پروژه تعطیل شود و ۲۲ بهمن امسال تقاطع کاملا تمام می شود و مابقی موارد مانند آسفالت و روشنایی تا ۱۸ اسفند روز بوشهر، تکمیل و عبور و مرور روی پل صورت خواهد گرفت.
حسین حیدری شهردار بندر بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر در جامعه ای انتقاد نباشد، آن جامعه تحول گرا و زنده نخواهد بود اظهار داشت: از هیچ انتقادی ناراحت نمی شوم زیرا بسیاری از نقدها موجب تحرک بیشتر در حوزه مدیریت شهری شده است.
وی افزود: در حال حاضر بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد پروژه ها فعال هستند و شهرداری تلاش می کند تا اتمام همه پروژه های در حال ساخت، پروژه جدیدی را آغاز نکند.
حیدری تعداد پروژه های فعال را ۳۰ مورد عنوان و بیان کرد: این پروژه ها با اعتبار ۲۸۳ میلیارد تومان فعال هستند و انتظار می رود همه این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی به اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اشاره کرد و گفت: با داشتن یک هزار و ۴۰۰ نیرو که هزار مورد شرکت ها و مابقی نیروها هستند ماهانه ۳۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می کنیم که حتی یک روز هم تعویق پرداخت حقوق نداشته ایم.
شهردار بوشهر با اشاره به اینکه در ابتدا باید روگذر میدان غدیر شکل می گرفت خاطرنشان کرد: این پروژه از سال آینده با مشاوره، طراحی و اعتباربخشی آغاز خواهد شد.
حیدری در خصوص تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی با اشاره به اینکه از نظر زمانی به هیچ عنوان عقب نیستیم تصریح کرد: اجازه نداده ایم حتی یک روز این پروژه تعطیل شود و ۲۲ بهمن امسال تقاطع کاملا تمام می شود و مابقی موارد مانند آسفالت و روشنایی تا ۱۸ اسفند روز بوشهر، تکمیل و عبور و مرور روی پل صورت خواهد گرفت.
وی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل بوشهر اشاره و اظهار کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است و با خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان که ۶ دستگاه تا هفته آینده و مابقی تا پایان امسال به ناوگان اضافه می شوند، تلاش کرده ایم مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل کاهش یابد.
شهردار بوشهر همچنین در خصوص نوسازی تاکسی های درون شهری خاطر نشان کرد: طی مذاکراتی با پست بانک برای ارائه تسهیلات، افراد می توانند با ثبت نام در سامانه ای که به این منظور ایجاد شده به تعویض تاکسی های فرسوده خود اقدام کنند.
حیدری با اشاره به اینکه شهر بوشهر در محاصره اراضی غیرمسکونی است و صدها هکتار هم درون شهر اوقافی هستند تصریح کرد: شهر با این وضعیت دچار مشکلات زیادی است و برای ۱۰ متر عقب نشینی حوزه های غیرمسکونی زمان زیادی لازم است.
وی همچنین اشاره کرد: از ۱۹ هزار و ۷۵۰ متر مربع فنس پایگاه هوایی، فقط ۴۵۰ متر رهاسازی شده، این در حالی است که طی قرارداد، تمام موارد از سمت شهرداری انجام شده است.
شهردار بندر بوشهر از راه اندازی سامانه الکترونیک برای انجام کارهای مردم مانند پروانه ها، عوارض و پرداخت ها خبر داد و گفت: این مردم سپاری در حوزه شهری از بسیاری از مفسده ها جلوگیری خواهد کرد.
حیدری با اشاره به اینکه در شهر بوشهر نقاط آبگیر زیاد داریم افزود: در عاشوری بیشترین تجمع آب های سطحی وجود دارد که هم اکنون با کف سازی و شیب بندی در حال رفع این موارد هستیم.
این مقام مسؤول از طرح یکطرفه شدن خیابان امام خمینی(سنگی) و خروج از عاشوری خبر داد و خاطر نشان کرد: با مشاوره های در حال انجام، تلاش می شود هشت گذر منتهی به خیابان امام خمینی(سنگی) و عاشوری و بالعکس بازگشایی شده تا با یکطرفه شدن مسیر سنگی، از این وضعیت نجات پیدا کنیم.
شهردار بندر بوشهر به سامانه شفافیت های شهرداری اشاره و بیان داشت: این سامانه شامل پروژه های شهرداری و منابع انسانی است و همه این موارد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
حیدری در بازدید از مسیر سرتل به تنگک با گلایه از نیروگاه اتمی بوشهر در خصوص ۱۵ میلیارد تومان تعهد نیروگاه به این مسیر سه هزار و ۵۰۰ متری افزود: این کار از محل اعتبارات داخلی شهرداری انجام شده و تاکنون هیچ مبلغی از نیروگاه اتمی به شهرداری در این خصوص داده نشده است.
وی این پروژه را از نظر کیفی مهم دانست و یادآور شد: پیش بینی تمام موارد از جمله دفع آب های سطحی انجام شده و این مسیر طبق زمانبندی، در دهه فجر امسال و نهایتا تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع خبر