هزینه کرد بیش از ۳۳ میلیارد تومان جهت عمران و آبادانی شهرک مهرگان و محدوده منفصل قرقی

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امید رضا رحمانیان ،در این خصوص گفت: منطقه سه مشهد یکی از مناطق پیرامونی و کم برخوردار است که ۲۹ درصد از مساحت آن را سکونتگاه های غیررسمی تشکیل داده و ۵۶ درصد جمعیت منطقه نیز در این بافت ها زندگی می کنند. وی افزود: از جمله […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امید رضا رحمانیان ،در این خصوص گفت: منطقه سه مشهد یکی از مناطق پیرامونی و کم برخوردار است که ۲۹ درصد از مساحت آن را سکونتگاه های غیررسمی تشکیل داده و ۵۶ درصد جمعیت منطقه نیز در این بافت ها زندگی می کنند.

وی افزود: از جمله سکونت گاه های غیر رسمی این منطقه محدوده منفصل قرقی است که همراه با شهرک مهرگان، ناحیه ۴ منطقه سه را تشکیل می دهند.

رحمانیان با اشاره به بازدید هفته گذشته محمد رضا کلایی، شهردار مشهد و شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر از شهرک مهرگان و قرقی، در مورد اقدامات صورت گرفته در این محدوده توسط شهرداری منطقه سه اظهار کرد: طی سه سال گذشته در مجموع ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف عمران و آبادانی مهرگان و قرقی شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه در حال اجرای این محدوده، ساخت پایگاه چند منظوره بحران مهرگان است که تا کنون برای احداث دو فاز از آن، حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار منطقه سه مشهد افزود: یکی از نیازهای استخراج شده بر اساس درخواست های مردمی، بازسازی خیابان های خاکی در مهرگان و کشمیری بوده است که برای این مهم نیز تا کنون بیش از سه میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

رحمانیان ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های اجرا شده در شهرک مهرگان برای جلوگیری از آبگرفتگی و آب افتادگی معابر و منازل شهروندان ، اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی است که این پروژه نیز ۱۲ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از دو میلیارد تومان نیز صرف احداث پارک خطی و فضای سبز و همچنین مخزن آب فضای سبز در شهرک مهرگان شده است.

شهردار منطقه سه افزود:که حدود دو میلیارد تومان طی چند سال گذشته صرف پیاده روسازی، زیرسازی و جدول گذاری معابر خاکی در شهرک مهرگان و قرقی شده است.

رحمانیان،گفت: حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیزصرف احداث فاز اول کانال جمع آوری آب های سطحی در قرقی و خیابان کشمیری شده است.