آتشپاد مطلبی: آتش‌نشانان اصفهان تا آخرین لحظات در کنار مردم آبادان می‌مانند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در کنار مردم آبادان هستیم و تا آخرین لحظات نیز در کنارشان می‌مانیم، گفت: آتش‌نشانان همه توان خود را به‌کار می‌گیرند تا بتوانند ابتدا ایمنی محل حادثه را تأمین و سپس اجساد مانده در زیر آوار را خارج کنند. آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در کنار مردم آبادان هستیم و تا آخرین لحظات نیز در کنارشان می‌مانیم، گفت: آتش‌نشانان همه توان خود را به‌کار می‌گیرند تا بتوانند ابتدا ایمنی محل حادثه را تأمین و سپس اجساد مانده در زیر آوار را خارج کنند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی نیروهای آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در متروپل آبادان، اظهار کرد: از ساعات اولیه حادثه متروپل، اکیپ‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در قالب ۱۰ متخصص امداد و نجات و سه دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین به محل حادثه اعزام شدند و تاکنون در حال امدادرسانی هستند.

وی افزود: عملیات امداد و نجات به کندی پیش می‌رود، زیرا قسمتی از ساختمان متروپل فروریخته است و احتمال دارد هنوز افرادی زیر آوار مانده باشند، بنابراین نیروهای امدادی ابتدا در صدد خارج کردن اجساد از زیر آوار و سپس تخریب مابقی ساختمان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هر لحظه امکان دارد قسمتی از ساختمان که فرونریخته است، ریزش کند و این خطر جان امدادگران را تهدید می‌کند، به همین دلیل عملیات امداد و نجات با احتیاط در حال انجام است تا جان امدادگران به خطر نیفتد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان سراسر کشور از جمله اصفهان، تهران، شیراز و اهواز با تمام امکانات موجود، در حال انجام عملیات امداد نجات هستند. ما در کنار مردم آبادان هستیم و تا آخرین لحظات نیز در کنارشان می‌مانیم. آتش‌نشانان همه توان خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند ابتدا ایمنی محل را تأمین و سپس اجسادی که در زیر آوار مانده است را خارج کنند.

آتشپاد دوم مطلبی با اظهار امیدواری از اینکه با تدبیری که در محل در حل انجام است، آواربرداری محل حادثه متروپل هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، گفت: این حادثه بسیار دلخراش است و ابعاد اجتماعی و تلفات جانی سنگینی دارد و امیدواریم در شهرهای دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی تاکید کرد: هرگاه آتش‌نشانی ساختمانی را ناایمن اعلام می‌کند، مردم باید به این تذکرها اعتنا و در جهت رفع آن اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اگر ساختمان متروپل از منظر سازه، ارتفاع و موارد ایمنی آتش‌نشانی ایمن بود، هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نبودیم. نیروهای آتش‌نشانی شهرداری اصفهان اکنون در قالب یک اکیپ ۱۳ نفره در محل حادثه در حال انجام عملیات امداد و نجات هستند و امکانات و تجهیزات کامل است و با تمام توان امدادرسانی و جست‌وجو ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا هر زمانی که حضور نیروهای آتش‌نشانی اصفهان در محل الزامی باشد، در محل حضور خواهیم داشت.

منبع خبر