آخرین وضعیت پروژه‌ی زباله‌سوز رشت مورد بررسی قرار گرفت

نشستی ویژه با حضور شهردار رشت به منظور بررسی و‌ پیگیری آخرین اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌ی زباله‌ سوز، بهسازی لندفیل و‌ راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌های زباله‌ی سراوان برگزار شد. در این نشست که روز پنجشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور سیدامیرحسین علوی، معاونین عمرانی، مالی و خدمات شهری شهرداری رشت، مدیران و مشاوران پروژه […]

نشستی ویژه با حضور شهردار رشت به منظور بررسی و‌ پیگیری آخرین اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌ی زباله‌ سوز، بهسازی لندفیل و‌ راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌های زباله‌ی سراوان برگزار شد.

در این نشست که روز پنجشنبه پنجم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور سیدامیرحسین علوی، معاونین عمرانی، مالی و خدمات شهری شهرداری رشت، مدیران و مشاوران پروژه برگزار شد، در باره‌ی سرعت عمل اجرای این پروژه بحث و تبادل نظر شد.

بهره‌گیری از تجارب شهرهای دیگر در زمینه‌ی مدیریت پسماندها، بررسی و پیگیری اجرای پروژه‌ی زباله‌سوز، اخذ مشاور متخصص برای تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌ی زباله‌های دفنگاه سراوان، بررسی سیستم زهکش، واکاوی دقیق چالشهای موجود در دفنگاه زباله‌ی سراوان و ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای مانع‌زدایی و تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه از دیگر مباحثی بود که در این نست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است با همه‌ی پیگیریهایی که در زمینه‌ی اجرای پروژه‌ی زباله‌سوز رشت در دست اجرا است اما هنوز آهنگ سرعت اجرای این پروژه ضعیف به نظر می‌رسد.
تخصیص اعتبارات لازم برای خرید ماشین‌آلات و اجرای سوله‌های مرتبط و همچنین نصب قطعات مختلف این زباله‌سوز و درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه هنوز به طور روشن و شفاف نه به وسیله‌ی شورای شهر رشت و نه به وسیله‌ی شهرداری اطلاع‌رسانی نشده است.

منبع خبر