آغاز عملیات عمرانی حصار کشی کانال آب مهرگان

محمد پیری شهردار محمدیه اظهار کرد: آب دشت قزوین به طول ۹۴ کیلومتر از سد انحرافی زیاران تا منطقه کهک تاکستان منتقل می‌ شود، این کانال با انتقال ظرفیت انتقال ۳۰ متر مکعب بر ثانیه و دارا بودن هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر فرعی، حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی دشت قزوین را آبیاری می‌کند. وی […]

محمد پیری شهردار محمدیه اظهار کرد: آب دشت قزوین به طول ۹۴ کیلومتر از سد انحرافی زیاران تا منطقه کهک تاکستان منتقل می‌ شود، این کانال با انتقال ظرفیت انتقال ۳۰ متر مکعب بر ثانیه و دارا بودن هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر فرعی، حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی دشت قزوین را آبیاری می‌کند.

وی افزود: گستردگی کانال آب سبب شده بخشی از آن در بافت مسکونی شهر‌ها و روستا‌ها واقع شود و احتمال غرق شدگی را حتی در کم خطرترین مسیر که میزان و سرعت آب کم است، افزایش دهد.

شهردار محمدیه تصریح کرد: ناحیه شهری مهرگان یکی از شهرهایی است که در مسیر کانال آب مذکور قرار گرفته و متاسفانه هرساله با حوادث ناگواری از قبیل غرق شدن شهروندان روبرو بوده است.

پیری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری محمدیه و مهرگان در دوره جدید، حل این مشکل خسارت بار بوده است.

وی ادامه داد: از مهمترین راه‌های پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در کانال آب، ایمن‌ سازی حاشیه آن است که در این زمینه اقداماتی اساسی صورت خواهد گرفت.

شهردار محمدیه بیان کرد: برگزاری ده نشست با مدیران کل مربوطه و دست اندرکاران در خصوص راهکارهای جلوگیری از غرق شدن شهروندان و بازدیدهای متعدد به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران مربوطه شهرداری جهت محصور کردن کانال در این راستا صورت گرفته است.

پیری افزود: خوشبختانه پس از رایزنی با مدیران و کارشناسان آب استان، محصور شدن کانال از طریق فنس کشی و حذف گاردریل ها مورد تایید قرار گرفت و بر این اساس عملیات فنس کشی به جهت افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی آغاز شد.

وی همچنین با بیان این موضوع که حصار کشی کانال قطعا منجر به ایمن سازی خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر محصور کردن کانال، پارک هشت هکتاری در حاشیه کانال نیز ایجاد خواهد شد و از این طریق تهدید غرق شدگی به گذران اوقات فراغت تبدیل می شود.

لازم به ذکر است عملیات حصار کشی دو طرف کانال آب جمعا به طول ۴ کیلومتر توسط شهرداری محمدیه اجرا شده که طی آن جدول گذاری و حصار کشی با فنس فلزی صورت خواهد گرفت.

منبع خبر