آغاز فعالیت پنجمین شهردار درگهان شهرستان قشم

«عبدالله سرودی» به عنوان پنجمین شهردار شهر درگهان شهرستان قشم طی مراسمی رسمی با حضور محمد محمدحسینی فرماندار این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد. در آیین معرفی و آغاز فعالیت «عبدالله سرودی» به عنوان پنجمین شهردار شهر درگهان حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه شهرستان قشم، شیخ «عیسی چهره افروز» امام جمعه اهل سنت […]

«عبدالله سرودی» به عنوان پنجمین شهردار شهر درگهان شهرستان قشم طی مراسمی رسمی با حضور محمد محمدحسینی فرماندار این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

در آیین معرفی و آغاز فعالیت «عبدالله سرودی» به عنوان پنجمین شهردار شهر درگهان حجت الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه شهرستان قشم، شیخ «عیسی چهره افروز» امام جمعه اهل سنت شهر درگهان، معاونین فرمانداری، بخشداران، اعضای شورای اسلامی و کارکنان شهرداری این شهر حضور داشتند.

سه دوره سرپرستی شهرداری شهر درگهان، مدیریت مالی شهرداری، مدیریت مالی شرکت حمل و نقل امین، جانشینی شهردار، معاونت اداری مالی شهرداری و عضویت شورای اسلامی روستای گیاهدان از جمله تجارب خدمتی «عبدالله سرودی» است که در این مراسم به عنوان پنجمین شهردار شهر ۱۷ هزار نفری درگهان معرفی شد.

در این مراسم رسمی «محمد محمدحسینی» فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه منطقه تجاری درگهان با توجه به توانمندیهای بازرگانی، نگین جزیره قشم است، گفت: این شهر بندری با توجه به وجود مراکز تجاری و اقتصادی متعدد می تواند به یک منطقه اقتصادی فعال تبدیل شود.

درگهان که به شهری تجاری و بندری دارای بازارهای متعدد شهره است از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

این شهر بندری سالیانه پذیرای جمع زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران است که هنگام سفر به شهرستان پر جاذبه قشم از این شهر بازدید و خرید از ۱۶ مجتمع تجاری و بازار این شهر از برنامه های ثابت سفر آنان است.

تعداد قابل توجهی از اهالی این شهر بندری به صیادی مشغول هستند و بر اساس آمار اعلامی شیلات نزدیک ۶۰۰ صیاد و بالغ بر ۸۰ فروند قایق و ۴۷ لنج در اسکله صیادی این بندر فعالیت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع خبر