آقاتهرانی: بودجه لازم برای تکمیل پروژه سالن اجلاس فراهم شود

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سفر خود به اصفهان، از پروژه مرکز همایش های بین المللی (سالن اجلاس سران) بازدید کردند.

آقاتهرانی: بودجه لازم برای تکمیل پروژه سالن اجلاس فراهم شود

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سفر خود به اصفهان، از پروژه مرکز همایش های بین المللی (سالن اجلاس سران) بازدید کردند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از سالن همایش‌های بین المللی اصفهان اظهار کرد: در اواخر سال ۸۹ به دنبال برگزاری اجلاس بین المللی سران غیر متعهدها در ایران مقرر شد سالنی بین المللی در اصفهان احداث شود، دولت نیز متعهد شد برای ساخت سالن همایش‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اصفهان پرداخت کند، اما تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد و در نهایت بنا به دلایلی اجلاس سران در تهران برگزار شد و دولت اعتباری را برای تأمین این پروژه پرداخت نکرد.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به وسعت ۷۱ هکتار در شرقی‌ترین نقطه اصفهان و در انتهای خیابان شهید روح‌الامین و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان انتخاب شد و اکنون سالن اصلی آن با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر تکمیل شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص روند ساخت این مرکز تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان تصمیم گرفت با استفاده از منابع داخلی روند اجرایی مرکز همایش‌ها را ادامه دهد.

وی بیان کرد: تمام قوانین بین المللی در این پروژه رعایت شده است، بنابراین امیدواریم از این مرکز بهره‌برداری بهینه شود.

مظفر گفت: این مجموعه به همت شهرداری اصفهان احداث شده است، اما به دلیل کمبود اعتبار روند ساخت آن طولانی شد، بنابراین امیدواریم از این سالن که در نوع خود بی‌نظیر است، بهره‌برداری بهینه شود.

*تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس برای تامین اعتبار سالن اجلاس اصفهان

در ادامه این بازدید، مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان حضور پیدا کردیم. از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی برای ایجاد چنین مجموعه‌ای در اصفهان انجام شده بود که اجرایی نشد، اما به همت شهرداری اصفهان این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بودجه لازم برای اتمام این پروژه فراهم شود تا عملیات اجرایی آن به پایان رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این پروژه از هنر مردم اصفهان و نقش‌ها و طراحی‌های هنری این شهر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه هویت هنری و فرهنگی انقلاب اسلامی با به‌کارگیری در این پروژه‌ها برای نسل‌های آینده ماندگار خواهد شد، اظهار کرد: : با القا و ترویج این فرهنگ، انقلاب اسلامی به دنیا صادر می‌شود، می‌توان در چنین پروژه‌های عمرانی بین المللی هم زمینه‌های اسلامی و دینی را به‌کار گرفت.

آقاتهرانی در ادامه تاکید کرد: یکی از تحولاتی که در کمیسیون فرهنگی مجلس ایجاد شد این بود که اعضا آن می‌توانند بر حسن اجرای قانون هم نظارت و قانون را اصلاح و ترمیم کنند، در همین راستا اعضا به استان‌های مختلف سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اسلام ستیزی و ایران ستیزی استکبار جهانی ادامه داد: وجود مکان‌هایی همچون مرکز همایش های بین المللی که می‌تواند نموداری از اسلام و ایرانیت باشد، اقدام مؤثری در خنثی کردن این سیاست‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش خود را می‌کنیم تا بودجه لازم برای پروژه سالن اجلاس اصفهان تأمین شود، هم‌اکنون هم بودجه فرهنگی افزایش یافته است که اقدام شایسته‌ای است.

کد محتوا ۴۱۵۴۷

برچسب ها