آماده‌باش نیروهای خدمات شهری قشم

شهردار قشم گفت: برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و عوامل خدمات شهری شهرداری در آماده‌باش کامل هستند. میرداد میردادی اظهار کرد: برای مقابله با جاری شدن رواناب و آب‌گرفتگی در سطح شهر تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری قشم از فردا _دوشنبه سوم تا جمعه هفتم مرداد ۱۴۰۱_ در حالت آماده‌باش […]

شهردار قشم گفت: برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و عوامل خدمات شهری شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

میرداد میردادی اظهار کرد: برای مقابله با جاری شدن رواناب و آب‌گرفتگی در سطح شهر تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری قشم از فردا _دوشنبه سوم تا جمعه هفتم مرداد ۱۴۰۱_ در حالت آماده‌باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین‌آلات مکانیزه سنگین و سبک در نقاط مختلف شهر برای مدیریت شرایط اضطراری عمومی و پیچیده احتمالی به‌کارگیری خواهند شد.

وی افزود: تمام مسیل‌ها، انهار و کانال‌های آب به‌طورمداوم رصد می‌شود تا رواناب و سیلاب احتمالی مدیریت شود.

شهردار قشم خاطرنشان کرد: برای مدیریت سیلاب و پیشگیری از وقوع مخاطرات احتمالی به ویژه با توجه به تغییرات جوی و اقلیمی به وجود آمده که سبب افزایش رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تند باد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد خواهد شد و در راستای تاب‌آوری، اقدامات پیشگیری انجام شده است.

میردادی تصریح کرد: محله‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد تا حد امکان با تلاش نیروهای خدمات شهری شهرداری قشم در کنار سایر نیروهای خدمات‌رسان دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه، زمان‌بر و نیازمند همراهی اهالی محلات است، گفت: قشم‌وندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چرا که این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

منبع خبر