آمادگی مدیریت شهری اصفهان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آمادگی مدیریت شهری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد. حسین حق شناس در خصوص بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها از روز چهاردهم فروردین‌ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا پیش از همه‌گیری بیماری کرونا نزدیک به ۳۰ درصد تقاضای سفر روزهای عادی مربوط به سفرهای آموزشی بوده، […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آمادگی مدیریت شهری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد.

حسین حق شناس در خصوص بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها از روز چهاردهم فروردین‌ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا پیش از همه‌گیری بیماری کرونا نزدیک به ۳۰ درصد تقاضای سفر روزهای عادی مربوط به سفرهای آموزشی بوده، پیش‌بینی می‌شود با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و جایگزینی آموزش حضوری به جای آموزش مجازی، این سهم از سفرها به مسافران وسایل حمل و نقل همگانی و ترافیک خودروهای شخصی در معابر شهری اضافه شود.

وی افزود: هرچند مدیریت شهری تلاش کرده است اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد، اما برنامه‌ریزی ارائه خدمات متناسب برای این حجم از افزایش سفر و بازگشت به دوران قبل از کرونا نیازمند همکاری و هماهنگی شهروندان و والدین است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده خطوط اتوبوس و تاکسی منتهی به دانشگاه‌ها تقویت و سرفاصله‌ها کاهش می‌یابد، ادامه داد: با توجه به پراکندگی مدارس در سطح شهر می‌توان تمام خطوط را در قالب خطوط دانش‌آموزی نام برد که با توجه به برنامه ریزی انجام شده، تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر افزایش و سرفاصله‌ها کاهش خواهد یافت.

حق‌شناس ادامه داد: ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در ۱۰۰ خط و کاهش زمان انتظار در ساعات صبح و ظهر از مهم‌ترین اقدامات شرکت اتوبوسرانی اصفهان است.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی نیز برای انجام سرویس مدارس با پنج هزار تاکسی و ظرفیت جابه‌جایی ۴۰ هزار دانش‌آموز در روز برای خدمت به دانش‌آموزان آماده است.

معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان گفت: شرکت مترو نیز همچون گذشته از ساعت ۶:۱۵ تا ۲۱ با سرفاصله زمانی ۱۱ دقیقه فعال خواهد بود و جابه‌جایی شهروندان و مسافران را انجام خواهد داد.

آمادگی مدیریت شهری اصفهان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

وی تصریح کرد: در جهت کاهش ازدحام خودروها به مدارسی که دارای فضای کافی در حیاط خود هستند توصیه شده است که درب مدارس را برای ورود و خروج سرویس‌های مدارس و خودروهای والدین باز بگذارند.

حق‌شناس به شهروندان توصیه کرد: با توجه به ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان، پرهیز از سفرهای غیرضروری در ساعت اوج ترافیک، خروج به‌موقع از منزل، رعایت قوانین، رانندگی آرام و توجه به حقوق عابرین پیاده، به‌خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان با مدیریت شهری همکاری کنند.

منبع خبر