آمیختگی فرهنگ و هنر بر دیوارهای زرین شهر

شهردار زرین شهر گفت: شهرداری زرین شهر در راستای رسیدگی به فضای محیطی خطه‌طلایی ایران با بهره‌مندی از پشتوانه دانش فنی و ترکیب نقوش، خلاقیت و ترکیب رنگ‌هایی که در افزایش نشاط و شادابی شهر و شهروندان مؤثر است به سمت اجرا دیوار نگاره حرکت کرد. حسین اسماعیلی احمدی اظهار کرد: استفاده از هنر در […]

شهردار زرین شهر گفت: شهرداری زرین شهر در راستای رسیدگی به فضای محیطی خطه‌طلایی ایران با بهره‌مندی از پشتوانه دانش فنی و ترکیب نقوش، خلاقیت و ترکیب رنگ‌هایی که در افزایش نشاط و شادابی شهر و شهروندان مؤثر است به سمت اجرا دیوار نگاره حرکت کرد.

حسین اسماعیلی احمدی اظهار کرد: استفاده از هنر در به نمایش گذاشتن حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها، اشکال، نقش‌ها و انتقال مباحث فرهنگی، همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده و یکی از این هنرها که امروزه نیز مورد توجه قرار گرفته اجرای هنر دیوار نگاری در شهرهای ایران است.

وی افزود: با نقش بستن مضامین مختلف بر روی دیوارهای مکان عمومی، شهروندان با قوه بینایی خود آن را درک و تحلیل کرده و در نهایت پیام رسانی با استفاده از این هنر می‌توانند در تقویت و احیا فرهنگ یک شهر نقش آفرینی کنند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر در راستای رسیدگی به فضای محیطی خطه‌طلایی ایران، با بهره‌مندی از پشتوانه دانش فنی و ترکیب نقوش، خلاقیت و ترکیب رنگ‌هایی که در افزایش نشاط و شادابی شهر و شهروندان مؤثر است به سمت اجرا دیوار نگاره حرکت کرد.

اسماعیلی احمدی با اشاره به آمیختگی فرهنگ و هنر بر دیوارهای شهر، ادامه داد: یک از برنامه‌های مدون شهرداری زرین شهر همزمان با شروع سال جدید، تنوع دیوار نگاری و رسیدگی به فضای محیطی شهری بوده تا بتوانیم نشاط و شادابی را برای شهروندان خطه‌طلایی ایران فراهم کنیم.

وی مطرح کرد: در گام نخست و در اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ اجرای دیوارنگاری در خیابان بهشت، پارک محله‌ای شهید قجه‌ای و ترمینال شهر با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال، حدود ۶۰۰ مترمربع دیوارنگاره بر دیوارها نقش بست تا به احیای هویت فرهنگی و تاریخی و افزایش نشاط شهروندان کمک کند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ذاتی مدیریت شهری آراستن سیما و منظر شهری و حذف زواید و نازیبایی‌ها از چهره شهر است، و امیدواریم با اجرای پروژه‌های مختلف از جمله دیوارنگاری بتوانیم از این هنر برای آگاه سازی شهروندان و تقویت فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.

منبع خبر