ابلاغ ضوابط طراحی نمای ساختمان به معماران گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی شهر گلپایگان، جلسه توجیهی و ابلاغ ضوابط طراحی نمای ساختمان ها به معماران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلپایگان برگزار شد. پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در این جلسه گفت: ضوابط طراحی و اجرای «نما» در ساختمان های […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” و به نقل از اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی شهر گلپایگان، جلسه توجیهی و ابلاغ ضوابط طراحی نمای ساختمان ها به معماران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلپایگان برگزار شد.

پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در این جلسه گفت: ضوابط طراحی و اجرای «نما» در ساختمان های جدید با هدف جلوگیری از ادامه آشفتگی سیمای باغشهر گلپایگان ارائه شد.

وی افزود: مقررات «نما» که برای اولین بار، صورت ساختمان ها را همانند قسمت های پنهان سازه، مشمول رعایت اصول واحد می کند، دارای ۳۰ ضابطه است که از ابتدای نما کاری (خرید مصالح) تا انتهای آن را شامل می شود. احکام ضوابط نما در سه سطح «الزام»، «توصیه» و «پرهیز» تنظیم شده؛ به طوری که استفاده از مصالح مقاوم در برابر فرسایش و آلودگی، «ضروری» و به کارگیری مجسمه و نمادهای ضد فرهنگی و رنگ های تند، «ممنوع» عنوان شده است.