اتوبوس‌های شهر اصفهان به تدریج برقی می‌شود

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به تدریج اتوبوس‌های شهری را در فرآیند چند ساله برقی خواهیم کرد، گفت: تحقق این هدف مهم به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید اتوبوس و میزان حمایت دولت از شهرداری‌ها بستگی دارد. علی قاسم زاده امروز _یکشنبه پانزدهم اسفندماه_ در حاشیه مراسم درخت‌بانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: […]

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به تدریج اتوبوس‌های شهری را در فرآیند چند ساله برقی خواهیم کرد، گفت: تحقق این هدف مهم به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید اتوبوس و میزان حمایت دولت از شهرداری‌ها بستگی دارد.

علی قاسم زاده امروز _یکشنبه پانزدهم اسفندماه_ در حاشیه مراسم درخت‌بانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حدود چهار ماه گذشته در روزهای نخست آغاز فعالیت مدیریت جدید شهری، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های برقی با شرکت مپنا امضا شد که امروز طبق آن، اتوبوس‌های برقی پس از گذر از شهر مشهد و طواف به دور حرم رضوی به اصفهان رسید.

وی با بیان اینکه یک تا دو روز اتوبوس‌های برقی در سطح شهر تردد می‌کند تا ارزیابی‌های لازم انجام شود، تصریح کرد: اساس ما بر این است که به صورت تدریجی به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی برویم تا یکی از منابع آلاینده شهری حذف شود و به سهم خود در رسیدن به هوای پاک کمک کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: قصد داریم به تدریج اتوبوس‌های شهری را در فرایند چند ساله به اتوبوس برقی تبدیل کنیم، البته تحقق این هدف مهم به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان همچون شرکت مپنا برای تولید اتوبوس و میزان حمایت دولت از شهرداری‌ها بستگی دارد.

وی تاکید کرد: قطعاً شهرداری‌ها از جمله شهرداری اصفهان از پس خرید این اتوبوس‌های برقی با هزینه‌های گزاف و سنگین فعلی بر نمی‌آید و باید دولت در این راه کمک کند، یا اینکه شرکت‌هایی مثل مپنا خود در این مسیر مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند تا حمل و نقل شهر یک حمل‌ونقل پاک شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: امروز سوار این اتوبوس برقی شدیم، کیفیت خیلی خوب و قابل قبولی داشت و مسئولان شرکت سازنده سعی کردند از هر نظر به استانداردهای لازم نزدیک شوند؛ اگر این محصول به تولید انبوه برسد، نقطه عطف و تحول در حوزه حمل‌ونقل عمومی کشور خواهد بود.

منبع خبر